
A "felesleges" karmester (10-15 éveseknek)
Liszt-kukacok Akadémiája
A „felesleges” karmester
10-15 éveseknek
więcej
Liszt-kukacok Akadémiája
A „felesleges” karmester
10-15 éveseknek
więcej
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: niedziela, 25 Marca 2018 11:00
Mozart:
40. (g-moll) szimfónia, K. 550 – 1. tétel
Mendelssohn:
42. zsoltár, op. 42 – Meine Seele dürstet nach Gott (ária); Meine Thränen sind meine Speise Tag und Nacht (recitativo); Denn ich wollte gern hingehen (ária)
Beethoven:
5. (c-moll) szimfónia, op. 67 („Sors”) - 1. tétel
Haydn:
88. (G-dúr) szimfónia - 4. tétel
Bojtos Luca (szoprán); Pintér Gábor (színművész) Angelica Leánykar (karnagy: Gráf Zsuzsanna) Divisi Kamarazenekar Mesél és vezényel: Dinya Dávid
Mit csinál a zenekarban a brácsa, ha dallamot is ritkán kap, és a basszust sem ő játssza? Miért van szükség karmesterre, ha olykor nélküle is működik egy zenekar? Mi a szerepe a kottának a klasszikus zenében, ha számos zenekultúra (népzene, jazz, gregorián stb.) el van és volt nélküle? Milyen feladatai vannak egy operarendezőnek, és vajon hiányozna-e az énekeseknek és a közönségnek, ha nem lenne? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Zeneakadémia ifjúsági sorozata, amelynek harmadik alkalmával a Zeneakadémia doktorandusz hallgatója, Dinya Dávid és a Divisi Kamarazenekar vezeti be a gyerekeket a karmesteri munka rejtelmeibe. Megtudhatjuk, hogy milyen nehézségek merülnek fel egy zenekari próbán, mire való a pálca, hogyan válhat egyetlen hangszerré egy zenekar, miért kell egy dirigensnek pszichológussá is válnia olykor, s hogy miért nem működhet egy szimfonikus zenekar teljesen demokratikus módon. Ahogy természetesen az is ki fog derülni, hogy a karmester bizony a klasszikus zenében egyáltalán nem felesleges alak.
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes, éneklő hangot eredményező játékmódja forradalmasította a csellójátékot.
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.
Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns…
Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.