Program


A "felesleges" karmester (10-15 éveseknek)
2

A "felesleges" karmester (10-15 éveseknek)

Liszt-kukacok Akadémiája
A „felesleges” karmester
10-15 éveseknek

 több

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. március 25. vasárnap, 11:00

Mozart:
    40. (g-moll) szimfónia, K. 550 – 1. tétel
Mendelssohn:
    42. zsoltár, op. 42 – Meine Seele dürstet nach Gott (ária); Meine Thränen sind meine Speise Tag und Nacht (recitativo); Denn ich wollte gern hingehen (ária)
Beethoven:
    5. (c-moll) szimfónia, op. 67 („Sors”) - 1. tétel
Haydn:
    88. (G-dúr) szimfónia - 4. tétel

Bojtos Luca (szoprán); Pintér Gábor (színművész) Angelica Leánykar (karnagy: Gráf Zsuzsanna) Divisi Kamarazenekar Mesél és vezényel: Dinya Dávid

Mit csinál a zenekarban a brácsa, ha dallamot is ritkán kap, és a basszust sem ő játssza? Miért van szükség karmesterre, ha olykor nélküle is működik egy zenekar? Mi a szerepe a kottának a klasszikus zenében, ha számos zenekultúra (népzene, jazz, gregorián stb.) el van és volt nélküle? Milyen feladatai vannak egy operarendezőnek, és vajon hiányozna-e az énekeseknek és a közönségnek, ha nem lenne? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Zeneakadémia ifjúsági sorozata, amelynek harmadik alkalmával a Zeneakadémia doktorandusz hallgatója, Dinya Dávid és a Divisi Kamarazenekar vezeti be a gyerekeket a karmesteri munka rejtelmeibe. Megtudhatjuk, hogy milyen nehézségek merülnek fel egy zenekari próbán, mire való a pálca, hogyan válhat egyetlen hangszerré egy zenekar, miért kell egy dirigensnek pszichológussá is válnia olykor, s hogy miért nem működhet egy szimfonikus zenekar teljesen demokratikus módon. Ahogy természetesen az is ki fog derülni, hogy a karmester bizony a klasszikus zenében egyáltalán nem felesleges alak.

Ajánlatunk


English language tour with a mini concert

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!