
Trio Barragán-Soltani-Floristán
2020. február 14-én a Trio Barragán-Soltani-Floristán lép színpadra, műsorukon Jörg Widmann, Beethoven és Brahms hegedűre, csellóra és klarinétra komponált triói szólalnak meg.
2020. február 14-én a Trio Barragán-Soltani-Floristán lép színpadra, műsorukon Jörg Widmann, Beethoven és Brahms hegedűre, csellóra és klarinétra komponált triói szólalnak meg.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. február 14. péntek, 19:00
Tájékoztatjuk kedves közönségünket, hogy a Kamarazene karnyújtásnyira 2020 tavasz című bérletünk első koncertjének (Gabriele Carcano, Stephen Waarts és Marie-Elisabeth Hecker) műsora és közreműködői Marie-Elisabeth Hecker várandóssága miatt megváltoztak. Az eredeti időpontban, 2020. február 14-én a Trio Barragán-Soltani-Floristán lép színpadra, műsorukon Jörg Widmann, Beethoven és Brahms hegedűre, csellóra és klarinétra komponált triói szólalnak meg.
Stephen Waarts (hegedű), Marie-Elisabeth Hecker (cselló), Gabriele Carcano (zongora)
Haydn: 42. (Esz-dúr) zongoratrió, Hob. XV:30
Brahms: 3. (c-moll) zongoratrió, op. 101
Schumann: 1. (d-moll) zongoratrió, op. 63
A zongoratrió műfajának rövid történetét meséli el három fiatal művész, aki számos versenygyőzelem és rangos koncertterem meghódítása után sikerrel bontogatja szárnyait a nemzetközi porondon. A holland-amerikai Stephen Waarts 2013-tól sorozatban nyerte el a legrangosabb hegedűversenyek – a montreali, a Menuhin és a Queen Elisabeth – díjait, azóta pedig szólistaként és kamarazenészként járja a világot. ▪ A 2005-ös Rosztropovics Csellóverseny első díját a német Marie-Elisabeth Hecker 18 évesen nyerte el, s azóta már Barenboimmal is dolgozott együtt. ▪ A kritikusok által a hangok szobrászaként jellemzett Gabriele Carcano sikerrel debütált többek között a zürichi Tonhalléban, a párizsi Pleyel Teremben és a Marinszkij Színházban is. A három kiváló szólista és kamaramuzsikus ráadásul nem először áll együtt színpadra, így igazán mély összhangra számíthatunk tőlük, miközben felvillantják az egyik legintimebb klasszikus zenei műfaj történetének három fontos epizódját.
A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A kerek évfordulók mindig jó lehetőséget teremtenek arra, hogy visszatekintsünk. A Zeneakadémia rejtett kincsei tematikus sorozat felfedezésre hívja a koncertlátogatókat az intézmény alapításának 150. évfordulója alkalmából. Az egykoron zeneszerzést vagy hangszerelést oktató zeneakadémiai tanárok szerzeményeiből is válogat az Új Liszt Ferenc Kamarakórus.
A Keller András vezetésével 1987-ben létrejött vonósnégyes – ahogy egy korabeli kritika fogalmazott – „fortissimo robbant be a magyar zenei…
Ezen az estén a zongoratrió-irodalom alapművei, Mozart, Mendelssohn és Schumann szerzeményei szólalnak meg három tehetséges művész előadásában. Korossy-Khayll Csongor Junior…