
Szláv dalok és népszerű operaáriák - Lucyna Jarząbek
Ének karnyújtásnyira
Szláv dalok és népszerű operaáriák
więcej
Ének karnyújtásnyira
Szláv dalok és népszerű operaáriák
więcej
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Wtorek, 13 Listopada 2018 19:00
Lucyna Jarząbek
Csajkovszkij: Hat románc, op. 73 – 6. Snova, kak prezhde (Újra egyedül, mint rég)
Csajkovszkij: Hat románc, op. 63 – 6. O, ditya! Pod okoshkom tvoim (Ó, gyermek! Az ablak alatt)
Rahmanyinov: Tizenkét dal, op. 14 – 11. Vesenniye void (Tavaszi vizek)
Szymanowski: Tizenkét dal Kurpiéből, op. 58 – 1. Lecioły zórazie (A fehér hattyúk), 4. U jeziorecka (A tónál), 7. Ściani dumbek (A sötét erdőben)
Szymanowski: Három töredék Jan Kasprowicz verseire, op. 5 – 1. Swiety Boze (Szent Isten), 2. Jestem i placze (Szenvedek és sírok)
Moniuszko: „Paria! On Paria!” – Neali recitativója és románca a Paria című operából
SZÜNET
Gounod: „O Dieu! que de bijoux!... Ah, je ris” – Margit recitativója és áriája a Faust című operából
Dvořák: „Měsíčku na nebi hlubokém” – Ruszalka áriája a Ruszalka című operából
Mozart: „Temerari! Sortite fuori di questo loco!... Come scoglio” – Fiordiligi recitativója és áriája a Così fan tutte című operából
Massenet: „Il est doux, Il est bon” – Salome áriája a Heródiás című operából
Menotti: „To this we've come” – Magda áriája A konzul című operából
Puccini: „Sola, perduta, abbandonata” – Manon áriája a Manon Lescaut című operából
Puccini: „Mario! Mario! Mario!” – Tosca és Cavaradossi duettje a Tosca című operából
Puccini: „Tu, tu, amore? tu?” – Manon és Des Grieux duettje a Manon Lescaut című operából
Lucyna Jarząbek (szoprán), László Boldizsár (tenor) Anna Lasek-Starzec (zongora)
Két eltérő műfajú és hangulatú félidő alkotja a koncert műsorát, melyeket a közreműködők személye hoz közös nevezőre – a program gazdagsága igazi utazásélményt kínál térben és időben. Az első részben felcsendülő szláv dalok mifelénk egyelőre kevésbé ismertek, de elszánt híveik jóvoltából mind nagyobb népszerűségre tesznek szert. Ezúttal az orosz és lengyel romantika világába nyerhetünk bepillantást: Csajkovszkij, Rahmanyinov és Moniuszko románc-ihletésű műveit Szymanowski különös hangulatú dalai egészítik ki. Az est második része válogatás a legnépszerűbb operaáriákból – a korábbi bensőséges hangulat után itt a vokális képességek határait feszegető műveket is hallhatunk majd. Lucyna Jarząbeket a II. Nemzetközi Marton Éva Énekversenyen ismerte és szerette meg a budapesti közönség. A koncert második felében partnere a neves tenor, László Boldizsár lesz.
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.
A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes,…
Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a…
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.