Program


Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tuesday, November 13 2018 7:00PM


Tchaikovsky: Six Romances, Op. 73 – 6. Snova, kak prezhde, odin (Again, as Before, Alone)
Tchaikovsky: Six Romances, Op. 63 – 6. Serenada: O ditya, pod okoshkom tvoim (Serenade: O child, beneath thy window)
Rahcmaninov: Twelve Romances, Op. 14 – 11. Vesenniye vodï (Spring Waters)
Szymanowski: Twelve Kurpian Songs, Op. 58 – 1. Lecioły zórazie (White Swans), 4. U jeziorecka (At the Lake), 7. Ściani dumbek (In the Dark Forest)
Szymanowski: Three Fragments for the Poems by Jan Kasprowicz, Op. 5 – 1. Swiety Boze (Holy God), 2. Jestem i placze (I am suffering and crying)
Moniuszko: Paria! On Paria’ – Neali’s recitativo and romance from Paria

intermission

Gounod: ‘O Dieu! que de bijoux!... Ah, je ris’ – Marguerite’s recitativo and aria from Faust
Dvořák: ‘Měsíčku na nebi hlubokém’ – Rusalka’s aria from Rusalka
Mozart: Temerari! Sortite fuori di questo loco!... Come scoglio’ – Fiordiligi’s recitativo and aria from Così fan tutte
Massenet: ‘Il est doux, Il est bon’ – Salome’s aria from Hérodiade
Menotti: ‘To this we've come’ – Magda’s aria from The Consul
Puccini: Sola, perduta, abbandonata’ – Manon’s aria from Manon Lescaut
Puccini: ‘Mario! Mario! Mario!’ – Duet of Tosca and Cavaradossi from Tosca
Puccini: ‘Tu, tu, amore? tu?’ – Duet of Manon and Des Grieux from Manon Lescaut

Lucyna Jarząbek (soprano), Boldizsár László (tenor)
Anna Lasek-Starzec (piano)

This concert programme, which comprises two halves of very different genres and moods, is made whole by the featured artists. The richness of the programme promises to be a real travel experience in both time and space. The Slav songs of the first part of the evening are as yet not well known in Hungary but are gaining in popularity. This recital offers a glimpse into the world of Russian and Polish Romanticism: the romance-inspired works of Tchaikovsky, Rachmaninov and Moniuszko are complemented by the remarkable songs of Szymanowski. The second half is a selection of the most popular opera arias. After the intimate atmosphere of the first part of the programme, here the focus is on exploring the limits of vocal capabilities. Attila Fekete, one of the lead tenors at the Hungarian State Opera, has been a firm favourite of Budapesters for two decades; Lucyna Jarząbek came to the attention of Budapest audiences – and won their adoration – at the 2nd International Éva Marton Singing Competition.

Our offer


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.

Suggestions


Varga Abigél Embrace című oratóriuma az emberi lélek belső fejlődése és az önismeret kérdéseit vizsgálja. Alkotása sokat merít Carl Gustav…

A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes,…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.