
SCHUMANN’S PIANO CHAMBER MUSIC/2
COMPLETE WORKS LIVE
SCHUMANN’S PIANO CHAMBER MUSIC/2
Series Editor: Dénes Várjon
more
COMPLETE WORKS LIVE
SCHUMANN’S PIANO CHAMBER MUSIC/2
Series Editor: Dénes Várjon
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, January 25 2019 7:00PM
Schumann: Studies in the Form of Canons for Organ or Pedal Piano, Op. 56 (arrangement by Theodor Kirchner)
Schumann: Twelve Piano Pieces for Young and Older Children, Op. 85
intermission
Schumann: Violin Concerto in D minor, WoO 23 – 2. Langsam (arrangement by Steven Isserlis)
Schumann: Piano Trio No. 1 in D minor, Op. 63
Hanna Weinmeister, Mary Ellen Woodside (violin), Rafael Rosenfeld (cello), Simon Izabella, Várjon Dénes (piano)
Counterpoint – as prescribed. This is how one could sum up in a nutshell the background to works framing the second recital of Schumann’s piano chamber pieces. Both the Six Studies in Canonic Form (1845) and Piano Trio in D minor (1847) reveal Schumann’s contrapuntal fascination, although it was not solely professional motivation that drove the composer to reach for these methods from an earlier age: some researchers believe that in the midst of serious depression, he attempted to regain control through the intensive study of cool and strictly regulated counterpoint techniques. Schumann shows a completely different side with the far lighter tones of 12 Four-Hand Piano Pieces for Small and Large Children (1849): an imaginative father willing to play four-hand with his daughter Maria. Yet even the most wildly imaginative Schumann enthusiast could never come up with something more dramatic than the real backstory to the Violin Concerto in D minor (1853), transcribed for cello and played only in part at this concert. A stern wife, a manuscript left to languish, a seance and Nazi propaganda: these are all part of this exciting story.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
Thomán István Beethoven–estje (1919)
Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vavrinecz András és Tomasz Máté kamaraestje mindenképpen a hiánypótló, de a…
150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.