Tytuł


Schubert-triók/3 - Összkiadás élőben. Szabadi Vilmos, Tomasz Máté és Farkas Gábor

Schubert-triók/3 - Összkiadás élőben. Szabadi Vilmos, Tomasz Máté és Farkas Gábor

Bár Schubert első triókísérletének, a mindössze 28-as jegyzékszámú, zongorára, hegedűre és csellóra komponált B-dúr szonátatételnek a megszületését szívesen kötik össze magánéleti eseményekkel – a tizenöt éves zeneszerző mutálásával, ami a bécsi császári kápolna kórusában betöltött helye elvesztésével járt, vagy anyja halálával –, az igazság voltaképpen sokkal egyszerűbb: Schubert gyerekkorától érdeklődött minden, a 19. század elején népszerű zenei forma iránt, és meglehetősen korán ki is próbálta magát valamennyi számára elérhető műfajban (sőt, igazság szerint a részben elérhetetlenekben is, ahogyan arról számos operakísérlete tanúskodik).  więcej

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Poniedziałek, 17 Stycznia 2022 19:00

Összkiadás élőben
Schubert-triók/3 A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Szabadi Vilmos, Tomasz Máté és Farkas Gábor
Schubert: 1. (D-dúr) hegedű-zongora szonáta, D. 384
Schubert: 2. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, D. 385

SZÜNET

Schubert: 3. (g-moll) hegedű-zongora szonáta, D. 408
Schubert: B-dúr zongoratrió, D. 28

Szabadi Vilmos (hegedű), Tomasz Máté (cselló), Farkas Gábor (zongora)

Bár Schubert első triókísérletének, a mindössze 28-as jegyzékszámú, zongorára, hegedűre és csellóra komponált B-dúr szonátatételnek a megszületését szívesen kötik össze magánéleti eseményekkel – a tizenöt éves zeneszerző mutálásával, ami a bécsi császári kápolna kórusában betöltött helye elvesztésével járt, vagy anyja halálával –, az igazság voltaképpen sokkal egyszerűbb: Schubert gyerekkorától érdeklődött minden, a 19. század elején népszerű zenei forma iránt, és meglehetősen korán ki is próbálta magát valamennyi számára elérhető műfajban (sőt, igazság szerint a részben elérhetetlenekben is, ahogyan arról számos operakísérlete tanúskodik). A kamarazenei alkotások éppúgy végigkísérték rövid pályafutását, mint az életében javarészt eljátszatlanul maradt szimfonikus művei. Az Összkiadás-sorozat harmadik koncertjének műsora bepillantást enged abba, ahogyan az első, még félbehagyott próbálkozásból 1816 tavaszán kinőttek Schubert első, már jellegzetesen egyedi hangvételű hegedű-zongora szonátái. Ugyanebben az évben Schubert műhelyében két koncertrondó is készült: ezek közül a szólóhegedűre és vonósokra írt A-dúr darab (D. 438) szólal meg.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Nasza oferta


A Zeneakadémia Alma Mater Kórusának hangversenye a Salzburgi Dóm zenei életét idézi meg. Czifra János, aki harmincöt évig volt az osztrák katedrális karmestere, két salzburgi zeneszerző műveit válogatta egymás mellé.

„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Proponujemy również


A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.