program


Schubert-triók/3 - Összkiadás élőben. Szabadi Vilmos, Tomasz Máté és Farkas Gábor

Schubert-triók/3 - Összkiadás élőben. Szabadi Vilmos, Tomasz Máté és Farkas Gábor

Bár Schubert első triókísérletének, a mindössze 28-as jegyzékszámú, zongorára, hegedűre és csellóra komponált B-dúr szonátatételnek a megszületését szívesen kötik össze magánéleti eseményekkel – a tizenöt éves zeneszerző mutálásával, ami a bécsi császári kápolna kórusában betöltött helye elvesztésével járt, vagy anyja halálával –, az igazság voltaképpen sokkal egyszerűbb: Schubert gyerekkorától érdeklődött minden, a 19. század elején népszerű zenei forma iránt, és meglehetősen korán ki is próbálta magát valamennyi számára elérhető műfajban (sőt, igazság szerint a részben elérhetetlenekben is, ahogyan arról számos operakísérlete tanúskodik).  Læs mere

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Mandag, 17. Januar 2022 19:00

Összkiadás élőben
Schubert-triók/3 A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Szabadi Vilmos, Tomasz Máté és Farkas Gábor
Schubert: 1. (D-dúr) hegedű-zongora szonáta, D. 384
Schubert: 2. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, D. 385

SZÜNET

Schubert: 3. (g-moll) hegedű-zongora szonáta, D. 408
Schubert: B-dúr zongoratrió, D. 28

Szabadi Vilmos (hegedű), Tomasz Máté (cselló), Farkas Gábor (zongora)

Bár Schubert első triókísérletének, a mindössze 28-as jegyzékszámú, zongorára, hegedűre és csellóra komponált B-dúr szonátatételnek a megszületését szívesen kötik össze magánéleti eseményekkel – a tizenöt éves zeneszerző mutálásával, ami a bécsi császári kápolna kórusában betöltött helye elvesztésével járt, vagy anyja halálával –, az igazság voltaképpen sokkal egyszerűbb: Schubert gyerekkorától érdeklődött minden, a 19. század elején népszerű zenei forma iránt, és meglehetősen korán ki is próbálta magát valamennyi számára elérhető műfajban (sőt, igazság szerint a részben elérhetetlenekben is, ahogyan arról számos operakísérlete tanúskodik). A kamarazenei alkotások éppúgy végigkísérték rövid pályafutását, mint az életében javarészt eljátszatlanul maradt szimfonikus művei. Az Összkiadás-sorozat harmadik koncertjének műsora bepillantást enged abba, ahogyan az első, még félbehagyott próbálkozásból 1816 tavaszán kinőttek Schubert első, már jellegzetesen egyedi hangvételű hegedű-zongora szonátái. Ugyanebben az évben Schubert műhelyében két koncertrondó is készült: ezek közül a szólóhegedűre és vonósokra írt A-dúr darab (D. 438) szólal meg.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Aktuelt


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,

PÅ PLAKATEN


A Zeneakadémia Alma Mater Kórusának hangversenye a Salzburgi Dóm zenei életét idézi meg. Czifra János, aki harmincöt évig volt az…

Saint-Saëns: 2. (e-moll) zongoratrió, op. 92 SZÜNET Brahms: 1. (H-dúr) zongoratrió, op. 8 (második változat)

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.