program


Quatuor Ébène

Quatuor Ébène

Haydn, Britten, Beethoven

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Onsdag, 16. Oktober 2024 19:30

Haydn: 63. (B-dúr) vonósnégyes, Hob. III:78 [op. 76/4] („Napkelte”)
Britten: Három divertimento

SZÜNET

Beethoven: 13. (B-dúr) vonósnégyes, op. 130 és Nagy fúga, op. 133

Quatuor Ébène: Pierre Colombet, Gabriel Le Magadure (hegedű), Marie Chilemme (brácsa), Raphaël Merlin (cselló)

 

A francia Quatuor Ébène tagjai Takács-Nagy Gábortól, Eberhard Feltztől és Kurtág Györgytől vettek órákat, mielőtt 2004-ben megnyerték az ARD Versenyt. 2009-ben francia szerzők vonósnégyeseit felvonultató lemezüknek köszönhetően a BBC zenei magazinja „Az év felfedezettje”, a Gramophone „Az év felvétele” díjjal ismerte el őket. Egységük legendáját egy 2017-ben elkészült film is bemutatta, mely betekintést nyújtott abba, milyen viták, próbautak, mennyi gyakorlás és szenvedély során készülnek egy-egy rendkívül sikeres koncertre. És bár az akkori egység mégis megbomlott, amikor a brácsás személye megváltozott, öt éven belül már a második koncertjével készül elkápráztatni az új formáció a Zeneakadémia közönségét. Mostani hangversenyükön két bécsi klasszikus és egy 20. századi kompozíció hangzik el. Haydn kései éveiben keletkezett az Erdődy József grófnak ajánlott op. 76-os vonósnégyesciklus, negyedik darabja az első tétel legfelső szólamában hallható, felfelé ívelő motívumról kapta melléknevét. Britten pont fordítva, a húszas évei elején írta három különböző karakterű tételből álló kompozícióját (Induló, Keringő, Burleszk); címével egy Haydn korában népszerű szórakoztató műfajt, a divertimentót idézi meg. Az estét Beethoven grandiózus, hattételes vonósnégyese zárja, melynek az eredeti változatban szerepelt fináléja, a kiadói kérésre lecserélt Nagy fúga is megszólal.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

 

SOROZAT: Vonósnégye

Aktuelt


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.

A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.

PÅ PLAKATEN


A Zenék billentyűkre című évad szó szerint varázslattal indul. A nyitókoncerten egy nagy hatalmú mágus ügyes-bajos segédjének történetét ismerheti meg…

A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével…

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.