Program


Operavizsga-fesztivál 2018 - Lukrécia meggyalázása (Dutch National Opera Academy)

Operavizsga-fesztivál 2018 - Lukrécia meggyalázása (Dutch National Opera Academy)

Britten:Lukrécia meggyalázása, op. 37
 több

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. január 28. vasárnap, 19:00


Szövegkönyv: Ronald Duncan Jelmez: Sanne Oostervink Rendező: Maria Riccarda Wesseling Zongorán közreműködik: Mirsa Adami, Marta Liebana Vezényel: Karel Deseure Collatinus, római hadvezér: Alexander de Jong (basszus) Junius, római hadvezér: Tony Butiurca (bariton) Tarquinius, etruszk herceg: Jasper Leever / Raoul Steffani (bariton) Lucretia, Collatinus felesége: Deborah Saffery / Nina van Essen (kontraalt) Bianca, Lucretia nevelőnője: Serena Perez (mezzoszoprán) Lucia, Lucretia szolgája: Judith Weusten (szoprán) Férfi kórus: Stefan Kennedy / Zachery VanderMeulen (tenor) Női kórus: Helena Koonings / Stephanie DesJardins (szoprán)

A történetírói hagyomány Lukrécia meggyalázásához kötötte azt a felkelést, amely során i. e. 510 körül elűzték az utolsó római királyt, Tarquinius Superbust. Az uralkodó fia szexuális erőszakot tett a férjéhez hűséges asszonyon, akit a trauma és a szégyenérzet végül öngyilkosságra vitt. Az ókori írók szerint az eseményt követő közfelháborodás vezetett a királyság megbuktatásához, és így a Római Köztársaság megalakulásához. Britten 1946-ban bemutatott kamaraoperájában két kommentátor – egy férfi és egy nő – keresztény nézőpontból értékeli a cselekményt. A kétfelvonásos művet a Holland Nemzeti Operaakadémia (Dutch National Opera Academy) mutatja be az idei fesztiválon. Az Amszterdami Konzervatórium (Conservatorium van Amsterdam) és a Hágai Királyi Konzervatórium együttműködésével magvalósuló kétéves mesterképzés – amelyet a most rendezőként bemutatkozó Maria Riccarda Wesseling énekesnő vezet – az ifjú operaénekesek zenei és színészi fejlesztésére fókuszál.

Ajánlatunk


Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes, éneklő hangot eredményező játékmódja forradalmasította a csellójátékot.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Ajánló


Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…

A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!