Podujatie


Mozart variációk és szonáták zongorára és hegedűre/2 (Összkiadás élőben)

Mozart variációk és szonáták zongorára és hegedűre/2 (Összkiadás élőben)

Összkiadás élőben
Mozart variációk és szonáták zongorára és hegedűre/2

 Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: štvrtok, 08. november 2018, 19:00

Mozart: 17. (C-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 296
Mozart: 18. (G-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 301
Mozart: 19. (Esz-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 302
SZÜNET
Mozart: 20. (C-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 303
Mozart: 21. (e-moll) hegedű-zongora szonáta, K. 304
Mozart: 22. (A-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 305

Szabadi Vilmos (hegedű), Farkas Gábor (zongora)

Wolfgang Amadeus Mozart első zongora-hegedű szonátáit apjával és nővérével 1763 és 1766 között lezajlott nagy utazása alatt komponálta. A vonós és billentyűs hangszert felvonultató duószonáta műfajához csak bő évtizeddel később, 1777-78-as körútja során tért vissza. Az Összkiadás élőben bérlet második koncertjén felcsendülő egyetlen háromtételes darabot, a 17. szonátát 1788 márciusában fejezte be Mozart Mannheimben. A Therese Pierronnak írt darabot később egyik legkedvesebb tanítványának, Josepha Barbara Auernhammernek szóló dedikációval publikálta 1781-ben Bécsben. A 18–20. számú, 1777 őszén Münchenben és 1778 tavaszán Mannheimben keletkezett kéttételes szonáták Mária Erzsébetnek, a Rajnai Palotagrófság választófejedelmének szóló ajánlással jelentek meg Párizsban, ezért Palotagróf-szonátákként is ismertek. A szintén kétrészes, Párizsban komponált 21. szonáta Mozart egyetlen e-moll alaphangnemű műve, tragikus karaktere édesanyja abban az évben bekövetkezett halálára reflektál. Ennek kontrasztjaként a már hazafelé úton komponált 22. szonáta első tétele Mozart legvidámabb zenéinek egyike.

Naša ponuka


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.

Tipy


Bartók Konzi végzős diákjainak ünnepsége

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését.…

A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.