
kamara.hu/3 The Glass Bead Game
KAMARA.HU – CHAMBER MUSIC FESTIVAL OF THE LISZT ACADEMY
kamara.hu/3
The Glass Bead Game
more
KAMARA.HU – CHAMBER MUSIC FESTIVAL OF THE LISZT ACADEMY
kamara.hu/3
The Glass Bead Game
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, November 17 2018 5:00PM
Helena Winkelman: The Clock
Messiaen: Quatuor pour la fin du temps
Artistic directors of the festival: Izabella Simon and Dénes Várjon
Reto Bieri (clarinet), Alexander Janiczek (violin), Dénes Várjon (piano)
Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (violin), Alessandro D’Amico (viola), Rafael Rosenfeld (cello)
What is the connection between the works by Helena Winkelman and Olivier Messiaen? Time. The Swiss-Dutch composer set Shakespeare’s 12th sonnet to music and titled it The Clock. The poem examines the passage of time from the ticking of the seconds through Nature’s decline to the inevitability of death. It was written for Winkelman’s string quartet, Merel Quartet, and premiered at the Engelberg Chamber Music Festival. The standout moment of the performance was when alongside the musical imitations, the actual church bell of this picturesque town started to toll, ruthlessly reminding all of the passage of time. Time is also present in Messiaen’s quartet written and performed while a POW in 1941, although instead of the passing of time the focus is on perfection. In its spirituality, the work, which is completely divorced from worldly things, has an affinity with the Order, the secretive brotherhood of Hesse’s The Glass Bead Game.
Presented by
Liszt Academy Concert Centre
Tickets:
HUF 900
Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns Az állatok farsangja című darabjának elengedhetetlen tulajdonsága ugyanis, hogy az egészen elképesztő hangszerelési trükköknek hála különböző hangszer-összeállításokon keresztül képes megeleveníteni állatokat a halaktól az elefántig.
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.