Jazz Tanszék - A Zeneakadémia műhelyei
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Wednesday, December 04 2024 7:00PM
A legnagyobb jazz klasszikus szerzők művei, saját szerzemények és improvizatív zenei párbeszédek
A jazz tanszék tanárai és növendékei
A honi jazzképzés története közel félévszázados. A műfaj intézményesített oktatása Európában is az elsők között épült be nálunk az állami zeneiskolai rendszerbe, előbb közép-, majd alapszinten. A „nagykorúsodást” a főiskolai tagozat elindulása jelezte a rendszerváltáskor, amely már egyaránt nevelt ki előadókat és jazzpedagógusokat is, végleg megteremtve ezzel az egymásra épülő, professzionális képzés feltételeit. Az emancipációs folyamat – ha úgy tetszik – mindkét szereplője bizonyított; a Jazz Tanszak megmutatta, hogy e „szabad zenei stílus” is elmélyült szakmai alapokon tanítható és számonkérhető, a korszakos kezdeményezést befogadó Zeneakadémia pedig azt, hogy nyitott az újra, különösen, ha az nemzetközi szintű művészi nívót képvisel. Márpedig ez utóbbi kétségbevonhatatlan, amit a régi és friss végzősök parádés listája is bizonyít, akik közül sokan oktatóként tértek vissza az Alma materbe. Binder Károly, Berki Tamás, Oláh Kálmán, Babos Gyula, László Attila, Lattmann Béla – hogy csak néhány nevet említsünk a kiválóságok közül. Mindezek eredményeképp az sem véletlen immár, hogy Európa-szerte mind többen beszélnek a „magyar jazzről” mint egyfajta sajátos, mással össze nem téveszthető ízről – ami bizony nagy szó eme eredendően kozmopolita műfajban.
A 2012-ben alakult Duo Sera különleges formáció, első koncertjükön a zenetörténet első szaxofonra és hárfára írt kompozícióját játszották. Mivel e hangszerpárosítás eredeti repertoárja szűkös, előadásaikon számos átirat és új mű is szerepel. Ők szólaltatják meg ezen az estén Decruck cisz-moll szonátáját Jean-Pierre Ballon átiratában. A Szigeti Quartet 2017-ben alakult, tagjai kiváló zenészek Magyarország vezető zenekaraiból.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vida Mónika Ruth, Koppán Kata, Vavrinecz András és Tóth Barnabás kamaraestje…
Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.