Program


Balog, Vida, Koppán, Vavrinecz és Tóth kamaraestje - Itt és most

Balog, Vida, Koppán, Vavrinecz és Tóth kamaraestje - Itt és most

Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vida Mónika Ruth, Koppán Kata, Vavrinecz András és Tóth Barnabás kamaraestje mindenképpen a hiánypótló, de a közönség igényeihez is kapcsolódó koncertek sorát gyarapítja. A hangverseny két félidejének műsora szimmetrikus: mindkét részben egy kortárs zongoratrió a nyitószám, amit egy szólócsellóra írt, szintén kortárs darab követ, végül pedig mindkét részt a klasszika legnagyobb alakjainak művei zárják.  több

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2025. november 6. csütörtök, 19:00

Kecskés D. Balázs: Liebeslieder
Bella Máté: The White Chaconne
Haydn: G-dúr zongoratrió, Hob. XV:25

SZÜNET

Tornyai Péter: l'alone del silenzio
Varga Abigél: Porcelain
Mozart: 1. (g-moll) zongoranégyes, K. 478

Vavrinecz András (hegedű), Koppán Kata (brácsa), Tóth Barnabás (cselló), Balog Alexandra (zongora), Vida Mónika Ruth (zongora)

Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vida Mónika Ruth, Koppán Kata, Vavrinecz András és Tóth Barnabás kamaraestje mindenképpen a hiánypótló, de a közönség igényeihez is kapcsolódó koncertek sorát gyarapítja. A hangverseny két félidejének műsora szimmetrikus: mindkét részben egy kortárs zongoratrió a nyitószám, amit egy szólócsellóra írt, szintén kortárs darab követ, végül pedig mindkét részt a klasszika legnagyobb alakjainak művei zárják. Az új alkotások reprezentációja legalább annyira fontos, mint az, hogy művészileg érett és értő zenészek interpretálásában szólaljanak meg. Mind az öt fiatal muzsikus generációja élvonalába tartozik, ahogy elmondható ez az általuk kiválasztott, szinte az előadókkal egyidős kortárs szerzőkről is. A klasszikus komponisták szerepeltetése a repertoárban pedig nemcsak arra nyújt lehetőséget, hogy a mai és a 18. századi zene különbségeit megtapasztaljuk, hanem arra is, hogy megfigyeljük, a régebbi korok mely gesztusait és zenei hagyományait őrizték meg, építették be darabjaikba a ma alkotó zeneszerzők.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont, MusicAli Nonprofit Kft.
Támogató: Altalena, NKA

Ajánlatunk


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.

Ajánló


A Zeneakadémia főépülete, a Liszt Ferenc téri zenepalota a világ legvarázslatosabb koncerthelyszínei közé tartozik.

A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes,…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!