Program


Fassang László - Orgona a központban

Fassang László - Orgona a központban

Improvizációk

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. május 15. szerda, 19:30

Anonymus: Estampie retrove (Robertsbridge Codex um 1330)
Anonymus (attr. Thomas Preston): Uppon La-Mi-Re
J. S. Bach: C-dúr toccata, adagio és fúga, BWV 564
Mendelssohn: G-dúr prelúdium és fúga, op. 37/2
Dupré: H-dúr prelúdium és fúga, op. 7/1
Antalffy-Zsiross: Játékos faunok – Scherzo Arnold Böcklin nyomán (Hommage à Marcel Dupré)

SZÜNET

Improvizációk a közönség által megadott témákra

Fassang László (orgona)

Az orgona rendkívül sok lehetőséget rejt magában, valamennyit kiaknázni szinte lehetetlen vállalkozás – Fassang László, az orgonazene elkötelezett híve és népszerűsítője hangversenyein mégis erre tesz kísérletet. Az instrumentum – és egyben saját – sokoldalúságát különböző zenei stílusokon keresztül mutatja be, szívesen lépi át a stiláris, műfaji határokat: műsora ezúttal is egy nagy utazásnak ígérkezik a 14. század zenéjétől a reneszánszon, a barokkon és a romantikán át a 20. század első feléig. Fassang a klasszikus orgonairodalom megszólaltatása mellett fontosnak tartja az improvizáció hagyományának ápolását is. A hangverseny második felében ezért a közönség által megadott zenei témákra fog rögtönözni, amelyben a közönség a klasszikus, a jazz és a tradicionális zene szintézisének lehet tanúja.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

 

SOROZAT: Orgona a központban

Ajánlatunk


A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš Janáček morva zeneszerző sok tekintetben megelőzte a korát. Életpályája több ponton is rokonságot mutat Bartókéval – bár Janáček majdnem két generációval idősebb volt –: zenéjében jelentős szerep jut a morva népzenei elemeknek, melyek egyre elhomályosodó tonalitással párosulnak

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Ajánló


A 2012-ben alakult Duo Sera különleges formáció, első koncertjükön a zenetörténet első szaxofonra és hárfára írt kompozícióját játszották. Mivel e…

Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vida Mónika Ruth, Koppán Kata, Vavrinecz András és Tóth Barnabás kamaraestje…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!