Elekes Zsuzsa
Elekes Zsuzsa nemzetközi karrierje az 1980-as lipcsei Nemzetközi Bach Verseny megnyerésével vette kezdetét; azóta sok száz hangversenyt adott Európa szinte valamennyi országának templomaiban, hangversenytermeiben, neves fesztiváljain.
Elekes Zsuzsa nemzetközi karrierje az 1980-as lipcsei Nemzetközi Bach Verseny megnyerésével vette kezdetét; azóta sok száz hangversenyt adott Európa szinte valamennyi országának templomaiban, hangversenytermeiben, neves fesztiváljain.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Wtorek, 11 Lutego 2020 19:30
Mindeközben a budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakgimnázium tanáraként növendékek százait ismertette meg a hangszerek királynőjével mintegy három évtizeden át, és tizenöt szólólemezt készített Bach, Liszt, a német romantika és a 20. század magyar orgonairodalmának izgalmas darabjaiból. Ebbe a műsorba is főleg olyan műveket válogatott össze, amelyeket alig vagy egyáltalán nem hallani koncerten. Az első részben Bach nagyszabású műve mellett egy igazi kuriózum is elhangzik: Huzella Elek az 1956-os forradalom alatt elhunyt barátja emlékére írt kompozíciója. A második félidőben pedig olyan alkotások is megszólalnak, amelyek a Zeneakadémia varázslatos hangú Voit-orgonája építésének idején íródtak, de a terem arany babérlevelekkel borított falai közt a belga Jongen romantikus stílust idéző, franciás színezetű hősi szonátája szintén tökéletes miliőre talál.
J. S. Bach: Musikalisches Opfer, BWV 1079 – Ricercar a 6
Huzella: Epilogue (B-A-C-H)
Volker Bräutigam: Epitaph für Maximilian Kolbe (in Gedanken an das Ricercare à 6 aus dem Musikalischen Opfer von J. S. Bach)
Karg-Elert: Jesu, meine Freude – szimfonikus korál, op. 87/2
Bunk: Legenda, op. 29
Antalffy-Zsiross: Esti dal
Jongen: Sonata eroïca, op. 94
Elekes Zsuzsa (orgona)
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
A Keller András vezetésével 1987-ben létrejött vonósnégyes – ahogy egy korabeli kritika fogalmazott – „fortissimo robbant be a magyar zenei életbe”. Ugyanebben az évben az egyik szakíró egyenesen így fogalmazott: „nem titok, hogy a nemzetközi elismerést kivívott Takács-kvartett után ők a folytatói a magyar kamarazenélés méltán híres hagyományának.”
English language tour with a mini concert
150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…
Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is…
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.