Program


Elekes Zsuzsa

Elekes Zsuzsa

Elekes Zsuzsa nemzetközi karrierje az 1980-as lipcsei Nemzetközi Bach Verseny megnyerésével vette kezdetét; azóta sok száz hangversenyt adott Európa szinte valamennyi országának templomaiban, hangversenytermeiben, neves fesztiváljain.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tuesday, February 11 2020 7:30PM

Mindeközben a budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakgimnázium tanáraként növendékek százait ismertette meg a hangszerek királynőjével mintegy három évtizeden át, és tizenöt szólólemezt készített Bach, Liszt, a német romantika és a 20. század magyar orgonairodalmának izgalmas darabjaiból. Ebbe a műsorba is főleg olyan műveket válogatott össze, amelyeket alig vagy egyáltalán nem hallani koncerten. Az első részben Bach nagyszabású műve mellett egy igazi kuriózum is elhangzik: Huzella Elek az 1956-os forradalom alatt elhunyt barátja emlékére írt kompozíciója. A második félidőben pedig olyan alkotások is megszólalnak, amelyek a Zeneakadémia varázslatos hangú Voit-orgonája építésének idején íródtak, de a terem arany babérlevelekkel borított falai közt a belga Jongen romantikus stílust idéző, franciás színezetű hősi szonátája szintén tökéletes miliőre talál.

J. S. Bach: Musikalisches Opfer, BWV 1079 – Ricercar a 6
Huzella: Epilogue (B-A-C-H)
Volker Bräutigam: Epitaph für Maximilian Kolbe (in Gedanken an das Ricercare à 6 aus dem Musikalischen Opfer von J. S. Bach)
Karg-Elert: Jesu, meine Freude – szimfonikus korál, op. 87/2
Bunk: Legenda, op. 29
Antalffy-Zsiross: Esti dal
Jongen: Sonata eroïca, op. 94

Elekes Zsuzsa (orgona)

Our offer


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja a hallgatót, amely visszarepít a barokk opera világába, miközben a jelenkor frissességét és innovációját is magában hordozza.

Lakatos Ágnes és Oláh Kálmán ének-zongora duó formációja jól ismert a magyar zenei életben, repertoárjuk főként amerikai jazz-sztenderdekből áll, a Jazz itt! című sorozat estjére azonban egy teljesen új műsorral készültek. Arra a kérdésre keresik a választ, hogy mitől sajátos ízű a műfaj hazai képviselőinek zenéje. A koncert kiváló példája annak, amikor kutatási eredmények az előadóművészetben hasznosulnak.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.