
Baráti Kristóf, Várdai István és Szűcs Máté
Mozart: Esz-dúr divertimento, K. 564
Beethoven: c-moll vonóstrió, op. 9/3
Beethoven: G-dúr vonóstrió, op. 9/1
Mozart: Esz-dúr divertimento, K. 564
Beethoven: c-moll vonóstrió, op. 9/3
Beethoven: G-dúr vonóstrió, op. 9/1
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: streda, 06. máj 2020, 19:30
Baráti Kristóf (hegedű), Várdai István (cselló), Szűcs Máté (brácsa)
Évek óta örülhetünk neki, hogy fényes nemzetközi karriert befutó fiatal zenészeink, Baráti Kristóf, Várdai István és Szűcs Máté nemcsak külön-külön, hanem egymással összefogva is jobbnál jobb projekteket valósítanak meg Magyarországon, legyen szó pályakezdő tehetségek támogatásáról, fesztiválszervezésről vagy – ehhez a pazarnak ígérkező Mozart-Beethoven esthez hasonló – közös hangversenyekről. A vonóstrió műfaját mintha rájuk szabták volna: a korabeli vonósnégyesek felől nézve itt a szólamok kiegyensúlyozottabban egyenrangúak és egyformán virtuózak, így igazi jutalomjátékot nyújtanak mindhárom szereplő számára. Ráadásul ezek a viszonylag ritkán játszott darabok a két szerző termésének legjavából valók: Mozart a három utolsó szimfóniával egy évben, 1788-ban írta a sziporkázó, hattételes Divertimentót, a mindössze tíz évvel később keletkezett, fiatalkori Beethoven-triók pedig (különösen a c-moll) már sok tekintetben az érett mester kontrasztos, szenvedélyesen energikus stílusát mutatják.
Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
Szokolay Dongó Balázs az improvizáció népi fúvós nagymestere, emellett zeneszerzéssel is foglalkozik. Karakteres játéka, egyedi dallamformálása és ötletes szólói rengeteg alkotó számára jelentenek kapcsolódási pontot, szinte nincs olyan formáció, ahol ne fordult volna meg, az élvonalbeli népzenei produkcióktól a klasszikus zenei fúziókig. Születésnapi műsorában életútja fontos találkozásait mutatja be.
A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy…
Bartók Konzi végzős diákjainak ünnepsége
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.