
Baráti Kristóf, Várdai István és Szűcs Máté
Mozart: Esz-dúr divertimento, K. 564
Beethoven: c-moll vonóstrió, op. 9/3
Beethoven: G-dúr vonóstrió, op. 9/1
Mozart: Esz-dúr divertimento, K. 564
Beethoven: c-moll vonóstrió, op. 9/3
Beethoven: G-dúr vonóstrió, op. 9/1
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Onsdag, 06. Maj 2020 19:30
Baráti Kristóf (hegedű), Várdai István (cselló), Szűcs Máté (brácsa)
Évek óta örülhetünk neki, hogy fényes nemzetközi karriert befutó fiatal zenészeink, Baráti Kristóf, Várdai István és Szűcs Máté nemcsak külön-külön, hanem egymással összefogva is jobbnál jobb projekteket valósítanak meg Magyarországon, legyen szó pályakezdő tehetségek támogatásáról, fesztiválszervezésről vagy – ehhez a pazarnak ígérkező Mozart-Beethoven esthez hasonló – közös hangversenyekről. A vonóstrió műfaját mintha rájuk szabták volna: a korabeli vonósnégyesek felől nézve itt a szólamok kiegyensúlyozottabban egyenrangúak és egyformán virtuózak, így igazi jutalomjátékot nyújtanak mindhárom szereplő számára. Ráadásul ezek a viszonylag ritkán játszott darabok a két szerző termésének legjavából valók: Mozart a három utolsó szimfóniával egy évben, 1788-ban írta a sziporkázó, hattételes Divertimentót, a mindössze tíz évvel később keletkezett, fiatalkori Beethoven-triók pedig (különösen a c-moll) már sok tekintetben az érett mester kontrasztos, szenvedélyesen energikus stílusát mutatják.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere…
A kerek évfordulók mindig jó lehetőséget teremtenek arra, hogy visszatekintsünk. A Zeneakadémia rejtett kincsei tematikus sorozat felfedezésre hívja a koncertlátogatókat…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.