Program


Augustin Hadelich és Francesco Piemontesi kamaraestje - A hegedű világsztárjai

Augustin Hadelich és Francesco Piemontesi kamaraestje - A hegedű világsztárjai

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2025. február 5. szerda, 19:30

Grigny: Pange lingua » 3. Récit du chant de l’hymne précédent (Francesco Piemontesi átirata)
Debussy: g-moll hegedű-zongora szonáta
Rameau: Pièces de clavecin en concerts – 2. (G-dúr) concert » 2. La Boucon (Francesco Piemontesi átirata)
Poulenc: Hegedű-zongora szonáta

SZÜNET

Kurtág György: Tre pezzi, op. 14e
Franck: A-dúr hegedű-zongora szonáta

Augustin Hadelich (hegedű), Francesco Piemontesi (zongora)

Nem mindennapi francia programmal érkezik a Zeneakadémiára a Grammy-díjas amerikai–német hegedűvirtuóz, Augustin Hadelich, illetve kamarapartnere, a svájci zongoristafenomén Francesco Piemontesi. A hangverseny Nicolas de Grigny, a reimsi katedrális egykori orgonistájának egy tételével kezdődik, amely felvezetésként szolgál Claude Debussy utolsó művéhez, a keserédes hegedű-zongora szonátához. Francis Poulenc nálunk kevésbé ismert, a 2. világháború alatt írt, szintén tragikus hangvételű szonátájának Jean-Philippe Rameau egy csembalódarabja ágyaz meg. A második félidő fő műsorszáma Césár Franck megérdemelten örökzöld szonátája. A prelúdium itt azonban nem egy barokk szerző műve, sőt még csak nem is egy franciáé. Hanem egy olyan magyaré, aki mind a barokk zenei örökséggel, mind a francia kultúrával bensőséges viszonyt ápol: az egy híján százéves Kurtág Györgyé.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


A kerek évfordulók mindig jó lehetőséget teremtenek arra, hogy visszatekintsünk. A Zeneakadémia rejtett kincsei tematikus sorozat felfedezésre hívja a koncertlátogatókat az intézmény alapításának 150. évfordulója alkalmából. Az egykoron zeneszerzést vagy hangszerelést oktató zeneakadémiai tanárok szerzeményeiből is válogat az Új Liszt Ferenc Kamarakórus.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vida Mónika Ruth, Koppán Kata, Vavrinecz András és Tóth Barnabás kamaraestje mindenképpen a hiánypótló, de a közönség igényeihez is kapcsolódó koncertek sorát gyarapítja. A hangverseny két félidejének műsora szimmetrikus: mindkét részben egy kortárs zongoratrió a nyitószám, amit egy szólócsellóra írt, szintén kortárs darab követ, végül pedig mindkét részt a klasszika legnagyobb alakjainak művei zárják.

Ajánló


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…

A Zeneakadémia főépülete, a Liszt Ferenc téri zenepalota a világ legvarázslatosabb koncerthelyszínei közé tartozik.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!