
Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
A zenekar mesterei
Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
A zenekar mesterei
Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. november 14. kedd, 19:30
Műsor:
Szőllősy András: 4. concerto
Bartók: 3. zongoraverseny, BB 127
Kodály: Missa brevis
Közreműködik:
Ránki Fülöp (zongora)
Széll Cecília, Szalai Ágnes (szoprán) Gaál Wéber Ildikó (alt) Ódor Botond (tenor) Fülep Máté (bariton)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Alma Mater Kórus (karigazgató: Somos Csaba)
Vezényel: Antal Mátyás
Ránki Fülöp egy hétköznapinak mondható karmesteri vizsgakoncerten annyira magabiztos játékkal és kiérlelt koncepcióval, olyan rendkívüli szuggesztivitással szólaltatta meg Liszt A-dúr zongoraversenyét, melyre csak különleges csillagzat alatt álló koncerteken van példa. Az ifjú zongoraművész a karmesterrel kamarazenei dialógust folytatva tárta fel a csillogó versenymű zenei szövetének finomszerkezetét; már ekkor úgy tűnt, hogy ehhez az előadói attitűdhöz különösen jól illene Bartók III. zongoraversenye. Ez a rendkívül költői darab soha nem a technika, sokkal inkább a szív, az empátia és a hangszínfantázia erőpróbája. Olyasféle érett művész-személyiséget feltételez, mely egy ifjú pianistának csak a legritkább esetben a sajátja. Ránki Fülöp a legritkább esetekhez tartozik. A karmester a zongoraversenyhez egy vonósszínekben fürdő Szőllősy-concertót – melynek élményforrása Kroó György szerint A csodálatos mandarin zenéje – és egy olyan Kodály-művet választott, mely a III. zongoraversennyel szinte egy időben született.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vavrinecz András és Tomasz Máté kamaraestje mindenképpen a hiánypótló, de a közönség igényeihez is kapcsolódó koncertek sorát gyarapítja. A hangverseny két félidejének műsora szimmetrikus: mindkét részben egy kortárs zongoratrió a nyitószám, amit egy szólócsellóra írt, szintén kortárs darab követ, végül pedig mindkét részt a klasszika legnagyobb alakjainak művei zárják.
Tornyai Péter és Zétényi Tamás több száz koncerten játszott együtt az elmúlt 15 évben, különböző, Classicus névre keresztelt formációkban. Emlékezetes…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!