
Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
A zenekar mesterei
Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
A zenekar mesterei
Antal Mátyás és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Tuesday, November 14 2017 7:30PM
Műsor:
Szőllősy András: 4. concerto
Bartók: 3. zongoraverseny, BB 127
Kodály: Missa brevis
Közreműködik:
Ránki Fülöp (zongora)
Széll Cecília, Szalai Ágnes (szoprán) Gaál Wéber Ildikó (alt) Ódor Botond (tenor) Fülep Máté (bariton)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Alma Mater Kórus (karigazgató: Somos Csaba)
Vezényel: Antal Mátyás
Ránki Fülöp egy hétköznapinak mondható karmesteri vizsgakoncerten annyira magabiztos játékkal és kiérlelt koncepcióval, olyan rendkívüli szuggesztivitással szólaltatta meg Liszt A-dúr zongoraversenyét, melyre csak különleges csillagzat alatt álló koncerteken van példa. Az ifjú zongoraművész a karmesterrel kamarazenei dialógust folytatva tárta fel a csillogó versenymű zenei szövetének finomszerkezetét; már ekkor úgy tűnt, hogy ehhez az előadói attitűdhöz különösen jól illene Bartók III. zongoraversenye. Ez a rendkívül költői darab soha nem a technika, sokkal inkább a szív, az empátia és a hangszínfantázia erőpróbája. Olyasféle érett művész-személyiséget feltételez, mely egy ifjú pianistának csak a legritkább esetben a sajátja. Ránki Fülöp a legritkább esetekhez tartozik. A karmester a zongoraversenyhez egy vonósszínekben fürdő Szőllősy-concertót – melynek élményforrása Kroó György szerint A csodálatos mandarin zenéje – és egy olyan Kodály-művet választott, mely a III. zongoraversennyel szinte egy időben született.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.
Raffay Endre művészettörténész vezetése és előadása
150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…
„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.