Amadinda Percussion Project
Bob Becker: Mudra
Bob Becker: Unseen Child
Steve Reich: Six Marimbas
Vivier: Cinq chansons pour percussion (trióváltozat, magyarországi bemutató)
Xenakis: Peaux
Bob Becker: Mudra
Bob Becker: Unseen Child
Steve Reich: Six Marimbas
Vivier: Cinq chansons pour percussion (trióváltozat, magyarországi bemutató)
Xenakis: Peaux
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Wtorek, 3 Listopada 2020 19:00
Amadinda Ütőegyüttes: Bojtos Károly, Holló Aurél, Rácz Zoltán, Váczi Zoltán
TanBorEn Trió: Kerek Csombor, Madaras Zoltán, Tóth Levente (ütőhangszerek)
A Zeneakadémia ütőhangszeres hallgatói
Claude Vivier és Steve Reich vagy Iannis Xenakis és Bob Becker zenei gondolkodásában kevés hasonló vonást lehet felfedezni, ugyanakkor az ütőhangszerek kínálta hangzáslehetőségek és az archaikus kifejezési formák iránti fokozott érdeklődés mind a négy komponistában közös. Az Amadinda Ütőegyüttes és a Zeneakadémia ütőhangszeres hallgatóinak koncertje tehát annak bemutatására is vállalkozik, hogy hányféle módokon képes a tradicionális zene és az avantgárd, illetve a nyugati zene és a keleti világszemléletet közvetítő muzikalitás egymásba kapaszkodni. Vivier eredetileg szólistára írt darabja Bali szigetét, Xenakis kizárólag dobbőrös instrumentumokra hangszerelt kompozíciója a görög mítoszok világát idézi meg. Bob Becker távolkeleti hagyományokra reflektáló művei közül az indiai tánckultúrától ihletett Mudrát egy kritikus így jellemezte: a darab tökéletes reprezentációja annak, hogy Becker számára mi a fontos a zenében: az eufória, az öröm és a harmónia.
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš Janáček morva zeneszerző sok tekintetben megelőzte a korát. Életpályája több ponton is rokonságot mutat Bartókéval – bár Janáček majdnem két generációval idősebb volt –: zenéjében jelentős szerep jut a morva népzenei elemeknek, melyek egyre elhomályosodó tonalitással párosulnak
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.