Amadinda Percussion Project
Bob Becker: Mudra
Bob Becker: Unseen Child
Steve Reich: Six Marimbas
Vivier: Cinq chansons pour percussion (trióváltozat, magyarországi bemutató)
Xenakis: Peaux
Bob Becker: Mudra
Bob Becker: Unseen Child
Steve Reich: Six Marimbas
Vivier: Cinq chansons pour percussion (trióváltozat, magyarországi bemutató)
Xenakis: Peaux
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Tuesday, November 03 2020 7:00PM
Amadinda Ütőegyüttes: Bojtos Károly, Holló Aurél, Rácz Zoltán, Váczi Zoltán
TanBorEn Trió: Kerek Csombor, Madaras Zoltán, Tóth Levente (ütőhangszerek)
A Zeneakadémia ütőhangszeres hallgatói
Claude Vivier és Steve Reich vagy Iannis Xenakis és Bob Becker zenei gondolkodásában kevés hasonló vonást lehet felfedezni, ugyanakkor az ütőhangszerek kínálta hangzáslehetőségek és az archaikus kifejezési formák iránti fokozott érdeklődés mind a négy komponistában közös. Az Amadinda Ütőegyüttes és a Zeneakadémia ütőhangszeres hallgatóinak koncertje tehát annak bemutatására is vállalkozik, hogy hányféle módokon képes a tradicionális zene és az avantgárd, illetve a nyugati zene és a keleti világszemléletet közvetítő muzikalitás egymásba kapaszkodni. Vivier eredetileg szólistára írt darabja Bali szigetét, Xenakis kizárólag dobbőrös instrumentumokra hangszerelt kompozíciója a görög mítoszok világát idézi meg. Bob Becker távolkeleti hagyományokra reflektáló művei közül az indiai tánckultúrától ihletett Mudrát egy kritikus így jellemezte: a darab tökéletes reprezentációja annak, hogy Becker számára mi a fontos a zenében: az eufória, az öröm és a harmónia.
Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.
A 2012-ben alakult Duo Sera különleges formáció, első koncertjükön a zenetörténet első szaxofonra és hárfára írt kompozícióját játszották. Mivel e…
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.