Program


Alexander Melnyikov és a Cuarteto Casals / 2 ( Beethoven plusz )

Alexander Melnyikov és a Cuarteto Casals / 2 ( Beethoven plusz )

A Cuarteto Casals vonósnégyes partnere a Zeneakadémián a régizene-specialistaként is ismert Alexander Melnyikov orosz zongoraművész, aki Beethoven egyik utolsó zongoraszonátája mellett Sosztakovics Bach-hatásokra támaszkodó 24 prelúdium és fúga című sorozatának részleteit is megszólaltatja.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. október 3. szombat, 19:00

Sosztakovics: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 122
Beethoven: 30. (E-dúr) zongoraszonáta, op. 109
SZÜNET
Sosztakovics: G-dúr prelúdium és fúga, op. 87/3
Sosztakovics: e-moll prelúdium és fúga, op. 87/4
Beethoven: 12. (Esz-dúr) vonósnégyes, op. 127

Alexander Melnyikov (zongora)
Cuarteto Casals: Vera Martínez Mehner, Abel Tomàs Realp (hegedű), Jonathan Brown (brácsa), Arnau Tomàs Realp (cselló)

Sosztakovicsra jelentős hatást gyakorolt Bach és Beethoven életműve. Az orosz zeneszerző Beethoventől leshette el például, hogy miként lehetséges egy-egy karakteres, rövid motívum variációiból, fejlesztéséből kialakítani akár egy többtételes kompozíciót is. Utolsó műveiben különösen erős a kései Beethoven-stílus hatása. Az 1966-ban írt f-moll vonósnégyesében a műfaj klasszikus keretei helyett rövid tételek szvitszerű füzérével kísérletezett, ugyanúgy, mint Beethoven kvartettjeinek utolsó sorozatában. E művek avatott előadója az 1997-ben Madridban alapított Casals Vonósnégyes. A Cuarteto Casals 2018-ban indította el egy Beethoven-sorozat CD-re rögzítését, s nem véletlen az sem, hogy Beethoven összes kvartettjét műsorára tűzte azon az Európa, Ázsia és Latin-Amerika nagyvárosait érintő koncertturnén is, mellyel az együttes fennállásának 20. évfordulóját ünnepelték.

Ajánlatunk


„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.

Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns Az állatok farsangja című darabjának elengedhetetlen tulajdonsága ugyanis, hogy az egészen elképesztő hangszerelési trükköknek hála különböző hangszer-összeállításokon keresztül képes megeleveníteni állatokat a halaktól az elefántig.

Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!