Sosztakovics: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 122
Beethoven: 30. (E-dúr) zongoraszonáta, op. 109
SZÜNET
Sosztakovics: G-dúr prelúdium és fúga, op. 87/3
Sosztakovics: e-moll prelúdium és fúga, op. 87/4
Beethoven: 12. (Esz-dúr) vonósnégyes, op. 127
Alexander Melnyikov (zongora)
Cuarteto Casals: Vera Martínez Mehner, Abel Tomàs Realp (hegedű), Jonathan Brown (brácsa), Arnau Tomàs Realp (cselló)
Sosztakovicsra jelentős hatást gyakorolt Bach és Beethoven életműve. Az orosz zeneszerző Beethoventől leshette el például, hogy miként lehetséges egy-egy karakteres, rövid motívum variációiból, fejlesztéséből kialakítani akár egy többtételes kompozíciót is. Utolsó műveiben különösen erős a kései Beethoven-stílus hatása. Az 1966-ban írt f-moll vonósnégyesében a műfaj klasszikus keretei helyett rövid tételek szvitszerű füzérével kísérletezett, ugyanúgy, mint Beethoven kvartettjeinek utolsó sorozatában. E művek avatott előadója az 1997-ben Madridban alapított Casals Vonósnégyes. A Cuarteto Casals 2018-ban indította el egy Beethoven-sorozat CD-re rögzítését, s nem véletlen az sem, hogy Beethoven összes kvartettjét műsorára tűzte azon az Európa, Ázsia és Latin-Amerika nagyvárosait érintő koncertturnén is, mellyel az együttes fennállásának 20. évfordulóját ünnepelték.