Program


Alexander Melnyikov és a Cuarteto Casals / 2 ( Beethoven plusz )

Alexander Melnyikov és a Cuarteto Casals / 2 ( Beethoven plusz )

A Cuarteto Casals vonósnégyes partnere a Zeneakadémián a régizene-specialistaként is ismert Alexander Melnyikov orosz zongoraművész, aki Beethoven egyik utolsó zongoraszonátája mellett Sosztakovics Bach-hatásokra támaszkodó 24 prelúdium és fúga című sorozatának részleteit is megszólaltatja.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. október 3. szombat, 19:00

Sosztakovics: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 122
Beethoven: 30. (E-dúr) zongoraszonáta, op. 109
SZÜNET
Sosztakovics: G-dúr prelúdium és fúga, op. 87/3
Sosztakovics: e-moll prelúdium és fúga, op. 87/4
Beethoven: 12. (Esz-dúr) vonósnégyes, op. 127

Alexander Melnyikov (zongora)
Cuarteto Casals: Vera Martínez Mehner, Abel Tomàs Realp (hegedű), Jonathan Brown (brácsa), Arnau Tomàs Realp (cselló)

Sosztakovicsra jelentős hatást gyakorolt Bach és Beethoven életműve. Az orosz zeneszerző Beethoventől leshette el például, hogy miként lehetséges egy-egy karakteres, rövid motívum variációiból, fejlesztéséből kialakítani akár egy többtételes kompozíciót is. Utolsó műveiben különösen erős a kései Beethoven-stílus hatása. Az 1966-ban írt f-moll vonósnégyesében a műfaj klasszikus keretei helyett rövid tételek szvitszerű füzérével kísérletezett, ugyanúgy, mint Beethoven kvartettjeinek utolsó sorozatában. E művek avatott előadója az 1997-ben Madridban alapított Casals Vonósnégyes. A Cuarteto Casals 2018-ban indította el egy Beethoven-sorozat CD-re rögzítését, s nem véletlen az sem, hogy Beethoven összes kvartettjét műsorára tűzte azon az Európa, Ázsia és Latin-Amerika nagyvárosait érintő koncertturnén is, mellyel az együttes fennállásának 20. évfordulóját ünnepelték.

Ajánlatunk


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš Janáček morva zeneszerző sok tekintetben megelőzte a korát. Életpályája több ponton is rokonságot mutat Bartókéval – bár Janáček majdnem két generációval idősebb volt –: zenéjében jelentős szerep jut a morva népzenei elemeknek, melyek egyre elhomályosodó tonalitással párosulnak

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!