Tytuł


Zongoraművek - Száz éve írták

Zongoraművek - Száz éve írták

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Piątek, 13 Grudnia 2024 19:00

Martinů: Loutky (Bábok), 1. kötet
Szekrényessy Csanád (zongora)
Medtner: Három mese, op. 42
Farkas Botond (zongora)
Stravinsky: Szerenád A-ban
Hargitai Leila Ditta (zongora)

SZÜNET

Bartók: Táncszvit, BB 86b
Szirtes Máté (zongora)
Enescu: 1. (fisz-moll) zongoraszonáta, op. 24/1
Pajor Olivér Joakim (zongora)

Moderátor: Pál-Ádány Rebeka

Múltat és jövőt egyszerre idéz meg a Zeneakadémia „Száz éve írták” elnevezésű sorozata: a 2025-ben 150 éves intézmény pályájuk elején álló előadóművészek közreműködésével eleveníti fel az 1924-1925-ös években keletkezett alkotásokat. A széria első, szólózongorára komponált művekből álló koncertjén Kelet- és Közép-Európa zeneszerzői kerülnek középpontba. A hangverseny első felében Bohuslav Martinů és Nyikolaj Medtner zenéi segítségével betekintést nyerhetünk a cseh és orosz mesék világába, ahonnan a valóságba Stravinsky darabja hoz vissza: a Szerenád tételeinek hosszát a szerző kifejezetten a gramofon technikai lehetőségeihez igazította. A szünet után Bartók 1925-ös Táncszvitje következik. Az eredetileg Pest, Buda és Óbuda egyesítésének – 1923-ban esedékes – 50 éves évfordulójára komponált mű a különböző, főként Duna-menti népek zenei sajátosságait ötvözi és mintegy magába foglalja az egész koncert eszmeiségét, rávezetve a hangverseny záródarabjára. Enescu már 1912-ben elkezdett fisz-moll zongoraszonátáján dolgozni, az akkor komponált első tételt azonban 1924-ben teljesen újraírta, majd a szonátát még ebben az évben be is fejezte. A mű premierjére 1925-ben került sor, a kompozíciót maga a szerző mutatta be.
RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Nasza oferta


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Magyar inspirációktól az operák csúcsáig – nemzetközi fuvola-est

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

Proponujemy również


Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.