Podujatie


Várjon Dénes és az Európa Kamarazenekar szólistái - Kamarazene Nagyteremre

Várjon Dénes és az Európa Kamarazenekar szólistái - Kamarazene Nagyteremre

2020 februárjában már hallhatta a közönség Várjon Dénes és a Európa Kamarazenekar közös muzsikálását a Nagyterem színpadán, ezúttal versenyművek helyett kamaradarabok közreműködőivé válnak, mindkét félidőben egy-egy bécsi és cseh komponista műveit előadva. „Én magam is úgy gondolom, hogy ez a legjobb dolog, amit életemben írtam.” – vallotta Mozart az Esz-dúr zongoraötös bemutatója után.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: sobota, 29. október 2022, 19:30

Mozart: Esz-dúr zongoraötös, K. 452
Janáček: Concertino

SZÜNET

Schubert: Esz-dúr notturno, D. 897
Dvořák: 2. (A-dúr) zongoraötös, op. 81

Várjon Dénes (zongora)
Az Európa Kamarazenekar szólistái

2020 februárjában már hallhatta a közönség Várjon Dénes és a Európa Kamarazenekar közös muzsikálását a Nagyterem színpadán, ezúttal versenyművek helyett kamaradarabok közreműködőivé válnak, mindkét félidőben egy-egy bécsi és cseh komponista műveit előadva. „Én magam is úgy gondolom, hogy ez a legjobb dolog, amit életemben írtam.” – vallotta Mozart az Esz-dúr zongoraötös bemutatója után. Janáček eredetileg zongoraversenynek tervezte Concertino című darabját, végül azonban a zenekart lecsökkentette néhány fúvósra és vonósra. A bemutatót 1926-ban tartották, egy évvel később pedig programot is társított hozzá a szerző, melyben szerepel többek közt bagoly, mókus és sündisznó is. Schubert élete utolsó évében keletkezett éteri hangzású éjszaka-zenéje után a zenetörténet egyik legnépszerűbb zongoraötöse szólal meg. Ennek lassú tétele azt az ukrán eredetű elnevezést kapta (Dumka), amely énekelt epikus balladák gyűjtőneveként szolgált, és amely nemcsak Dvořákot, hanem számos más szláv zeneszerzőt, Janáčeket, Martinůt és Csajkovszkijt is megihletett.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Naša ponuka


A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével és a Solti terem szépségével, láthatják a magyar szecesszió kiemelkedő alkotását az előcsarnokban. Az épületlátogatás után lehetőségük nyílik meghallgatni a Zeneakadémia növendékei által adott minikoncertet is.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Tipy


Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a…

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.