Tytuł


Varázsfuvola

Varázsfuvola

A produkciót Almási-Tóth András, az Ének Tanszék színpadi játék tanára rendezte; víziójának különlegessége, hogy magát a Zeneakadémiát, annak Korb Flóris és Giergl Kálmán által tervezett csodálatos szecessziós palotáját állítja középpontba, teszi az előadás díszletévé.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sobota, 14 Grudnia 2019 19:00

Varázsfuvola
Mozart: A varázsfuvola (K. 620)

A Zeneakadémia opera szakos hallgatói (tanszékvezető Meláth Andrea)
Az Éj királynője: Mondok Yvette (m.v.)
Sarastro: Gábor Géza (m.v.)
Fordító: Varró Dániel
Díszletkoncepció: Almási-Tóth András
Díszletterv: Lisztopád Krisztina
Jelmez: Maison Marquise by Tóth Bori
Zenei munkatársak: Baja Mónika, Gyökér Gabriella
Betanító koreográfus: Kulcsár Noémi
Rendező: Almási-Tóth András
Új Liszt Ferenc Kamarakórus (karigazgató: Nemes László Norbert)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Medveczky Ádám


A Zeneakadémia Solti György Kamaraterme az épület felújítása óta újra operaszínpadként is funkcionál. Az első operaprodukció, mely e falak között színre került a 2013-as megnyitást követően, Mozart Varázsfuvolájának Marton Éva művészeti vezetésével létrehozott reprezentatív előadása volt. A produkciót Almási-Tóth András, az Ének Tanszék színpadi játék tanára rendezte; víziójának különlegessége, hogy magát a Zeneakadémiát, annak Korb Flóris és Giergl Kálmán által tervezett csodálatos szecessziós palotáját állítja középpontba, teszi az előadás díszletévé. Hiszen mi más volna hivatott arra, hogy a sötétség és a fény, az értelem és az érzelem, Sarastro és az Éj királynője ellentéteit összhangba hozza, ha nem a zene? A produkció sikerére jellemző, hogy 2015-ig szerepelt az intézmény műsorán. Most, négy év szünetet követően, az immár Meláth Andrea által vezetett Ének Tanszék volt és jelenlegi hallgatóira, valamint a magyar operajátszás emelkedő csillagaira építve tér vissza a műsorra.

Nasza oferta


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.