Dukay Barnabás: Magány és csend, 7 szólamú nőikarra (San Juan de la Cruz)
Schütz: Verleih uns Frieden genädiglich, SWV 372
Schütz: Er ist erschienen die heilsame Gnade Gottes, SWV 371
Dukay Barnabás: Ave Maria, 3 szólamú nőikarra
Dukay Barnabás: egymásban megosztva karácsonyt élni, korálmotetta vegyeskarra (Domokos Johanna)
Dukay Barnabás: a Háromsághoz, 3 szólamú nőikarra (Szent Ambrus: O lux beata Trinitas)
Schütz: Die mit Tränen säen werden mit Freuden ernten, SWV 378
Dukay Barnabás: Kéz, amint végighalad, 6 szólamú vegyeskarra (Domokos Johanna költeménye)
Dukay Barnabás: hogy idő nem lesz többé, 8 alt és 8 tenor szólamra (Jelenések 10/6)
Schütz: Selig sind die Toten, SWV 391
Schütz: Die Himmel erzählen die Ehre Gottes, SWV 386
Dukay Barnabás: … a fényben nyíló, csend …, 6 szólamú motetta (Domokos Johanna)
Új Liszt Ferenc Kamarakórus (karigazgató: Nemes László Norbert)
Az Új Liszt Ferenc Kamarakórus programjának középpontjában Dukay Barnabás vokális művészete áll. A művész a magyar kortárs zeneszerzés egyik legkülönösebb alakja, erőteljes egyéniségű alkotó, mind hangszeres, mind vokális zenéjének spirituális kisugárzása van. A modern zenei nyelv kialakításának folyamatában számára nem a technikai újítások, sokkal inkább a zene szellemi dimenziójának meghatározása a lényeges. Bár pályája az Új Zenei Stúdió tagjaként indult el, az avantgárd újítások lehetősége mellett Dukay számára az évszázados zenei hagyomány mindig is nagy fontossággal bírt, különösen a XVIII. század vége előtti hagyomány. S miközben hatással van zenéjére a régi mesterek gondolkodása és zenéjük spiritualitása, soha nem utánozza mereven azok technikáját. Világ- és művészetszemléletük lelki közelsége a kapcsolódás alapja. Dukay Barnabás motettái nem ábrázolnak abban az értelemben, ahogyan szöveg és zene kapcsolatára általában gondolni szoktunk, zenéje a hallgató számára elvont és első hallásra talán hűvösnek tűnhet. Leginkább a „kultikus hatású időtlenség” jellemző műveire, amit elemzői mindig kiemelnek. De hasonló mértékben jellemzi a kompozíciókat a kifinomultság, az érzékenység és a végtelen nyugalom. A szerzővel való egyetértésben a Dukay-motetták elhangzása mellett Heinrich Schütz motettái szólalnak meg, akihez szintén bensőséges, szubtilis barátság kapcsolja.
RENDEZŐ:
Zeneakadémia Koncertközpont