Program


Takács Quartet - A magyar kvartett tradíció

Takács Quartet - A magyar kvartett tradíció

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2025. március 23. vasárnap, 19:30

Beethoven: 1. (F-dúr) vonósnégyes, op. 18/1
Bartók: 3. vonósnégyes, BB 93

SZÜNET

Dvořák: 10. (Esz-dúr) vonósnégyes, op. 51

Takács Quartet: Edward Dusinberre, Harumi Rhodes (hegedű), Richard O'Neill (brácsa), Fejér András (cselló)

A Takács Quartet 1975-ben négy, alig húszéves zeneakadémista diák elhatározásából született meg. Az első évek közös munkáját olyan muzsikus- és tanárlegendák mentorálása segítette, mint Mihály András, Kurtág György és Rados Ferenc. A siker nem is váratott sokáig magára, a csapat első észak-amerikai koncertturnéjára pedig már 1982-ben sor kerülhetett. Egy évvel később, a tagok közös elhatározása nyomán a kvartett az Egyesült Államokba tette át székhelyét. Amikor a Takács Quartet 1985-ben Új-Zélandon és Ausztráliában turnézott, a Sydney Operában adott koncert után így írt a Sydney Herald kritikusa: a Takács Vonósnégyes a „közép-európai tradíciókon nyugvó, igazi kamaramuzsikálás képviselője. A hangzás mindig gyönyörű, meleg és dús, még olyankor is, amikor a kifejezés határozott és kérlelhetetlen.” Bár az alapító négyesből ma már csak Fejér András játszik az együttesben, nem lehet kérdéses, hogy a muzsikálás alapkaraktere mind a mai napig magán viseli ezt a közép-európai tónust, és – az aktív vonósnégyesek „korelnökeként” – a Takács Quartet ma is elevenen tartja a magyar kvartett tradíció szellemiségét.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Ajánló


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…

A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!