Program


Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A zenekar mesterei

Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A zenekar mesterei

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. október 4. szerda, 19:30

Csajkovszkij: D-dúr hegedűverseny, op. 35

SZÜNET

Csajkovszkij: 4. (f-moll) szimfónia, op. 36

Giovanni Guzzo (hegedű)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Takács-Nagy Gábor

„Gábor, te nagyon jó karmester lehetnél – a testbeszéded nagyon világos és kifejező.” Solti György mondata meghatározó volt Takács-Nagy Gábor számára, aki közel húsz évvel ezelőtt világhírű hegedűművészként kezdett el egyre inkább érdeklődni a vezénylés iránt. Takács-Nagy a világ vezető zenei együtteseinek élén és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarát irányítva is rendszeresen bizonyítja, hogy képes kihozni a zenészekből a maximumot. Vallja, hogy egy karmesternek három dolgot kell csinálnia: a jelenlétével, tanácsaival inspirálni, a mozdulataival segíteni, és önbizalmat adni a muzsikusoknak. Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara ezúttal a 130 évvel ezelőtt elhunyt Csajkovszkij emlékének adózik a zeneszerző két egymás után keletkezett, 1878-ra befejezett művével. A hegedűverseny magánszólamát – melynek ajánlása eredetileg Auer Lipótnak szólt, ő azonban visszautasította a művet és végül Adolf Brodsky mutatta be – a magyar közönség számára is jól ismert nemzetközi hírű művész, Giovanni Guzzo szólaltatja meg.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Ajánló


„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!