Program


Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A zenekar mesterei

Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A zenekar mesterei

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, October 04 2023 7:30PM

Csajkovszkij: D-dúr hegedűverseny, op. 35

SZÜNET

Csajkovszkij: 4. (f-moll) szimfónia, op. 36

Giovanni Guzzo (hegedű)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Takács-Nagy Gábor

„Gábor, te nagyon jó karmester lehetnél – a testbeszéded nagyon világos és kifejező.” Solti György mondata meghatározó volt Takács-Nagy Gábor számára, aki közel húsz évvel ezelőtt világhírű hegedűművészként kezdett el egyre inkább érdeklődni a vezénylés iránt. Takács-Nagy a világ vezető zenei együtteseinek élén és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarát irányítva is rendszeresen bizonyítja, hogy képes kihozni a zenészekből a maximumot. Vallja, hogy egy karmesternek három dolgot kell csinálnia: a jelenlétével, tanácsaival inspirálni, a mozdulataival segíteni, és önbizalmat adni a muzsikusoknak. Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara ezúttal a 130 évvel ezelőtt elhunyt Csajkovszkij emlékének adózik a zeneszerző két egymás után keletkezett, 1878-ra befejezett művével. A hegedűverseny magánszólamát – melynek ajánlása eredetileg Auer Lipótnak szólt, ő azonban visszautasította a művet és végül Adolf Brodsky mutatta be – a magyar közönség számára is jól ismert nemzetközi hírű művész, Giovanni Guzzo szólaltatja meg.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A Bartók Konzervatórium sorozatának első koncertjén az iskola tanárai, diákjai és meghívott művészeik különleges programmal várják a közönséget, amellyel az intézmény két kiemelkedő oktatója, Aggházy Károly és Rohmann Henrik előtt tisztelegnek.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.