program


Szabó Marcell zongoraestje - Variációk Chopinre - A fekete-fehér színei

Szabó Marcell zongoraestje - Variációk Chopinre - A fekete-fehér színei

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Fredag, 27. September 2024 19:00

Chopin: B-dúr mazurka, op. 7/1
Dvořák: B-dúr mazurka, op. 56/3
Debussy: Mazurka
Poulenc: 1. noktürn
Chopin: Esz-dúr noktürn, op. 9/2
Field: Esz-dúr noktürn, H 30
Liszt: 2. (h-moll) ballada
Chopin: 4. (f-moll) ballada, op. 52

SZÜNET

Chopin: C-dúr prelűd, op. 28/1
Szkrjabin: C-dúr prelűd, op. 11/1
Chopin: H-dúr prelűd, op. 28/11
Szkrjabin: H-dúr prelűd, op. 11/11
Szkrjabin: gisz-moll prelűd, op. 11/12
Chopin: gisz-moll prelűd, op. 28/12
Rahmanyinov: Variációk egy Chopin-témára, op. 22

Szabó Marcell (zongora)

Chopin hatása a 19-20. századi zongoramuzsikára felmérhetetlen. Új műfajokat honosított meg (ballada, mazurka), illetve olyan műfajoknak adott új sztenderdeket, mint amilyen a noktürn vagy prelűd. Ha valaki Chopin után ezekben a műfajokban kívánt megszólalni, óhatatlanul a lengyel zseni szellemével találta szemben magát. Természetesen inkább inspiráló és nem bénító hatásról beszélhetünk: néhány zeneszerző pályája – mint például Rahmanyinové és Szkrjabiné – a chopini inspiráció nélkül talán el sem indult volna. Szabó Marcell zongoraestjének műsora – Fieldtől Poulencig, Liszttől Debussyig – pompás áttekintést kínál a Chopin által kedvelt műfajok gazdag világából, a koncert végén pedig elhangzik egy nagyszabású variációsorozat. Rahmanyinov műve – annak ellenére, hogy kivételes lehetőség a zongoristák számára, hogy virtuóz adottságaikról sokoldalú módon adjanak számot – ritkán hangzik el. Max Harrison, a neves Rahmanyinov-kutató szerint e darab ráadásul nemcsak technikai kívánalmai, hanem zenei tartalma okán is helyet követelhetne magának a törzsrepertoárban. 

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Aktuelt


A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.

Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns Az állatok farsangja című darabjának elengedhetetlen tulajdonsága ugyanis, hogy az egészen elképesztő hangszerelési trükköknek hála különböző hangszer-összeállításokon keresztül képes megeleveníteni állatokat a halaktól az elefántig.

PÅ PLAKATEN


Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…

150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…

A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.