Tytuł


Szabó Ildikó és Ránki Fülöp - Y generáció

Szabó Ildikó és Ránki Fülöp - Y generáció

A két fiatal, ám máris nemzetközi elismerést szerzett zenész túlnyomórészt 20. századi művekből összeállított programját a csellórepertoár alapköve, Bach három gambaszonátájának egyike vezeti be.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: niedziela, 6 Listopada 2022 19:00

J. S. Bach: g-moll szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1029
Stravinsky: Olasz szvit

SZÜNET

Poulenc: Cselló-zongora szonáta
Bartók: 1. rapszódia, BB 94c

Szabó Ildikó (cselló), Ránki Fülöp (zongora)

A két fiatal, ám máris nemzetközi elismerést szerzett zenész túlnyomórészt 20. századi művekből összeállított programját a csellórepertoár alapköve, Bach három gambaszonátájának egyike vezeti be. A Pulcinella című balettben Stravinsky 18. századi dallamokat, köztük Pergolesi-melódiákat fűszerezett szokatlan és szellemes harmóniai fordulatokkal. A balett egyes tételeit több műben újrahasznosította, az egyik ilyen összeállítás lett az Olasz szvit. Neobarokk és neoklasszikus elemekben Poulenc szonátája is bővelkedik, követi például a klasszikus szonáták négytételes formai felépítését. A darab Pierre Fournier csellóművész számára készült, meglehetősen hosszú ideig: Poulenc még a 2. világháború elején kezdett bele, de csak jóval utána fejezte be. Népi dallamokat dolgoz fel és a csárdás lassú-friss szerkezeti modelljére épül az 1. rapszódia, amelyet Bartók eredetileg hegedűre és zongorára írt, majd hegedűre és zenekarra, illetve csellóra és zongorára is átdolgozott.

RENDEZŐ:

Zeneakadémia Koncertközpont

TÁMOGATÓ:NKA

Nasza oferta


Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,

„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.