
Szabó Balázs - Liszt-est
Liszt: Transzcendens etűdök (Szabó Balázs átirata)
Liszt: Transzcendens etűdök (Szabó Balázs átirata)
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, November 22 2020 7:30PM
Szabó Balázs (orgona)
„Mert ott van” – ismerjük George Mallory majd’ száz éve adott válaszát arra a kérdésre, miért mászta meg a Csomolungmát. Liszt tizenkét transzcendens etűdje is a zongorairodalom egyik legmagasabb vonulata, a csúcstámadásra mégis kevesen vállalkoznak, leginkább csak válogatnak a lenyűgöző sorozatból. Most a hazai koncertélet jól ismert szereplője, a Zeneakadémia Voit-orgonájának felújításában is kulcsszerepet játszó Szabó Balázs indul az embert próbáló expedícióra, a teljesség igényével, a saját átiratában szólaltatva meg a Zeneakadémia első elnökének és egykori társalapítójának ördögi virtuozitást igénylő, a maga korában lejátszhatatlannak vélt ciklusát. Szabó Balázs jóvoltából ezúttal is egy nagyszabású, merész és izgalmakkal teli vállalkozás részesei lehetünk, és olyan formában hallhatjuk Liszt egyik főművét, ahogyan eddig sosem.
A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.
„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.
Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És…
Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.