Program


Simon Izabella és Várjon Dénes

Simon Izabella és Várjon Dénes

A zongora kétszer
Simon Izabella és Várjon Dénes

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. szeptember 26. szerda, 19:30

Schumann: Hat tanulmány pedálzongorára, op. 56 (Debussy átirata)
Brahms: Változatok egy Haydn-témára, op. 56b
szünet
Mahler: 1. szimfónia (Bruno Walter átirata)
Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)

Tökéletes harmónia és művészi összhang – ez sugárzik Simon Izabella és Várjon Dénes közös játékából. A művészházaspár érzékeny interpretációival azt a zenei felfogást képviseli, mely rendkívüli hangsúlyt helyez a kamarazene ember- és közösségformáló erejére, és melynek alapjait olyan zenészektől kapták útra valóul, mint Kurtág György, Rados Ferenc, Schiff András és Végh Sándor. Simon Izabella és Várjon Dénes estjét Schumann pedálzongorára írt hat tanulmánya nyitja meg, melyet a szerző feleségével közös ellenpont-tanulmányaik során komponált a különleges felépítésű, az orgonajáték gyakorlására kifejlesztett hangszerre. Később nem más, mint Debussy készítette el azt az átiratot, melynek köszönhetően a mű ma kétzongorás formában is megszólalhat a hangversenytermekben. Brahms egy korábban elveszettnek hitt (azóta vitatott hitelességű) Haydn-kéziratban talált rá arra a Szent Antal-korálra, melyre megkomponálta zenekari és kétzongorás változatban is gyakran játszott Haydn-variációit. Igazi kuriózumként szerepel a koncerten Mahler 1. szimfóniájának a szerzővel szoros személyes kapcsolatban álló Bruno Walter által négykezes átirata, mely egyszerre idézi fel bennünk a zenekari szólamokat és mutatja be új oldalairól a művet.

Ajánlatunk


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

Ajánló


Az 50 éves Kodály Intézet, az 50 éves Hírös Agóra, valamint a Nemzetközi Kodály Társaság jubileumi koncertje

„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!