Simon Izabella és Várjon Dénes
A zongora kétszer
Simon Izabella és Várjon Dénes
A zongora kétszer
Simon Izabella és Várjon Dénes
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. szeptember 26. szerda, 19:30
Tökéletes harmónia és művészi összhang – ez sugárzik Simon Izabella és Várjon Dénes közös játékából. A művészházaspár érzékeny interpretációival azt a zenei felfogást képviseli, mely rendkívüli hangsúlyt helyez a kamarazene ember- és közösségformáló erejére, és melynek alapjait olyan zenészektől kapták útra valóul, mint Kurtág György, Rados Ferenc, Schiff András és Végh Sándor. Simon Izabella és Várjon Dénes estjét Schumann pedálzongorára írt hat tanulmánya nyitja meg, melyet a szerző feleségével közös ellenpont-tanulmányaik során komponált a különleges felépítésű, az orgonajáték gyakorlására kifejlesztett hangszerre. Később nem más, mint Debussy készítette el azt az átiratot, melynek köszönhetően a mű ma kétzongorás formában is megszólalhat a hangversenytermekben. Brahms egy korábban elveszettnek hitt (azóta vitatott hitelességű) Haydn-kéziratban talált rá arra a Szent Antal-korálra, melyre megkomponálta zenekari és kétzongorás változatban is gyakran játszott Haydn-variációit. Igazi kuriózumként szerepel a koncerten Mahler 1. szimfóniájának a szerzővel szoros személyes kapcsolatban álló Bruno Walter által négykezes átirata, mely egyszerre idézi fel bennünk a zenekari szólamokat és mutatja be új oldalairól a művet.
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
Kevés zongorás trió vállalkozik kortárs művek előadására. Balog Alexandra, Vida Mónika Ruth, Koppán Kata, Vavrinecz András és Tóth Barnabás kamaraestje…
A legkiválóbb hazai előadók a zenetörténet legnagyobb zongoristáinak kompozícióival tisztelegnek Dráfi Kálmán zongoraművész előtt a születésének hetvenedik évfordulója alkalmából megrendezett…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!