Podujatie


Schumann zongorás kamarazenéje / 6. (Összkiadás élőben)

Schumann zongorás kamarazenéje / 6. (Összkiadás élőben)

Összkiadás élőben - Schumann
Schumann zongorás kamarazenéje/6

 Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: nedeľa, 26. máj 2019, 19:30

Schumann: Mese-elbeszélések, op. 132
Schumann: Fantáziadarabok, op. 73
Schumann: Andante és változatok, op. 46
SZÜNET
Schumann: Esz-dúr zongoraötös, op. 44

Veronika Eberle, Környei Zsófia (hegedű), Tabea Zimmermann (brácsa), Christoph Richter, Devich Gergely (cselló), Zempléni Szabolcs (kürt), Jörg Widmann (klarinét), Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora) A sorozat szerkesztője Várjon Dénes

Aki kedveli a Mozart kedvenc tekejátéka nyomán elkeresztelt Kegelstatt-triót (meg persze Schumannt), ne hagyja ki az Összkiadás élőben sorozat zárókoncertjét: ennek nyitószámában, az 1853-as Mese-elbeszélésekben ugyanis ugyanaz a különleges hangszerösszeállítás (brácsa-klarinét-zongora) hallható, mint Mozart művében. Ugyanezen instrumentumok közül lehet válogatni az 1849-ben írott Fantáziadarabok előadásakor is: Schumann eredetileg klarinétra és zongorára szánta művét, de a fúvós szólam brácsán (vagy csellón) is megszólaltatható. Még különlegesebb összeállítású csoport: két zongora, két cselló és egy kürt dús hangja simul össze az Andante és változatokban (1843), amelyben a prímet kétségkívül a zongoristák viszik, ám egy lélegzetelállító pillanatban a csellók csomagolhatják ki Schumann szokásos „meglepetéseinek” egyikét (ezúttal az Asszonyszerelem, asszonysors című dalciklusból). A hangverseny zárószáma az Esz-dúr zongoraötös, amely nem csupán a schumanni életmű „kamarazenei éveként” számon tartott 1842-es esztendőnek, de a szerző zongorás kamarazenei œuvre-jének is koronája.

Naša ponuka


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Tipy


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.