
Schumann zongorás kamarazenéje / 6. (Összkiadás élőben)
Összkiadás élőben - Schumann
Schumann zongorás kamarazenéje/6
több
Összkiadás élőben - Schumann
Schumann zongorás kamarazenéje/6
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. május 26. vasárnap, 19:30
Schumann: Mese-elbeszélések, op. 132
Schumann: Fantáziadarabok, op. 73
Schumann: Andante és változatok, op. 46
SZÜNET
Schumann: Esz-dúr zongoraötös, op. 44
Veronika Eberle, Környei Zsófia (hegedű), Tabea Zimmermann (brácsa), Christoph Richter, Devich Gergely (cselló), Zempléni Szabolcs (kürt), Jörg Widmann (klarinét), Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora) A sorozat szerkesztője Várjon Dénes
Aki kedveli a Mozart kedvenc tekejátéka nyomán elkeresztelt Kegelstatt-triót (meg persze Schumannt), ne hagyja ki az Összkiadás élőben sorozat zárókoncertjét: ennek nyitószámában, az 1853-as Mese-elbeszélésekben ugyanis ugyanaz a különleges hangszerösszeállítás (brácsa-klarinét-zongora) hallható, mint Mozart művében. Ugyanezen instrumentumok közül lehet válogatni az 1849-ben írott Fantáziadarabok előadásakor is: Schumann eredetileg klarinétra és zongorára szánta művét, de a fúvós szólam brácsán (vagy csellón) is megszólaltatható. Még különlegesebb összeállítású csoport: két zongora, két cselló és egy kürt dús hangja simul össze az Andante és változatokban (1843), amelyben a prímet kétségkívül a zongoristák viszik, ám egy lélegzetelállító pillanatban a csellók csomagolhatják ki Schumann szokásos „meglepetéseinek” egyikét (ezúttal az Asszonyszerelem, asszonysors című dalciklusból). A hangverseny zárószáma az Esz-dúr zongoraötös, amely nem csupán a schumanni életmű „kamarazenei éveként” számon tartott 1842-es esztendőnek, de a szerző zongorás kamarazenei œuvre-jének is koronája.
„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.
Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja a hallgatót, amely visszarepít a barokk opera világába, miközben a jelenkor frissességét és innovációját is magában hordozza.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
Anda Géza diplomakoncertje (1941)
A legkiválóbb hazai előadók a zenetörténet legnagyobb zongoristáinak kompozícióival tisztelegnek Dráfi Kálmán zongoraművész előtt a születésének hetvenedik évfordulója alkalmából megrendezett…
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda…