Program


Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Saturday, May 25 2019 7:00PM


Schumann: Märchenbilder (Fairy Tale Pictures), Op. 113
Schumann: Sonata for Violin and Piano No. 3 in A minor, WoO27

intermission

Schumann: Adagio and Allegro, Op. 70
Schumann: Piano Quartet in E-flat major, Op. 47

Veronika Eberle (violin), Tabea Zimmermann (viola), Christoph Richter (cello), Szabolcs Zempléni (horn), Izabella Simon, Dénes Várjon (piano)

Similarly to numerous other masters of Romanticism, Schumann was also fond of fabulous and mysterious elements spun into music. There is a good example of this in the first half of the fifth concert in the Complete Works Live series, in which alongside Fairy Tale Pictures composed in 1851 there is a work, the 3rd violin-piano sonata (1853), containing a secret music code. Originally, the work prepared for József Joachim, perhaps the foremost violinist of his day, was the fruit of teamwork between Schumann, Brahms and Albert Dietrich. The piece is also known as the F-A-E sonata after its principal motif; the cryptic letters refer to Joachim’s ars poetica (Frei, aber einsam, that is, ‘Free, but solitary’).

Four years earlier, the horn soloist at the world premiere of Adagio and Allegro applauded the work in his diary thus: “The piece is splendid, fresh and passionate, just as I like it!” The 1842 Piano Quartet in E-flat major can be enjoyed by those who are close not only to the music of Schumann, but Beethoven and Mendelssohn as well: the influence of both masters is clearly evident in this richly stratified and inventive, albeit rarely performed, composition.

Our offer


Szauer Bianka és Pajor Olivér korosztályuk kiemelkedő tehetségei, mindketten számos nemzetközi és hazai versenyen értek el kimagasló eredményeket. A Tehetség kötelez sorozatban közös szólóestet adnak, ahol egy kamaraprodukció is elhangzik, Maurice Ravel eredetileg vonósnégyesre, fuvolára, klarinétra és hárfára írt Bevezetés és allegro című műve

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Suggestions


A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes,…

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.