
Rohmann Ditta és Rohmann Imre kamaraestje
Kamarazene karnyújtásnyira - Rohmann Ditta és Rohmann Imre
Kamarazene karnyújtásnyira - Rohmann Ditta és Rohmann Imre
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. április 4. kedd, 19:00
De Falla: Hét népszerű spanyol dal (Rohmann Ditta és Rohmann Imre átirata)
Bartók 1. rapszódia, BB 94
Bartók:2. rapszódia, BB 96 (Rohmann Ditta és Rohmann Imre átirata)
Debussy: Hegedű-zongoraszonáta (Rohmann Ditta és Rohmann Imre átirata)
Ravel: 2. (G-dúr) cselló-zongoraszonáta (Rohmann Ditta és Rohmann Imre átirata)
Bartók: Román népi táncok, BB 68 (Rohmann Ditta és Rohmann Imre átirata)
Rohmann Ditta (cselló); Rohmann Imre (zongora)
Szülő és gyermek együttmuzsikálásának, apa és leánya közös kamarajátékának lehet majd fül- és szemtanúja a Solti Terem közönsége ezen a koncerten, ahol a kiváló zongoraművész, Rohmann Imre és a nagytehetségű gordonkaművész leánya, Rohmann Ditta nemcsak előadóként, de egyszersmind átíróként is kiérdemelheti majd tapsainkat. A hazai géniusz, Bartók Béla kompozíciói mellett korának francia és spanyol mesterei is szerephez jutnak majd ennek a hangversenynek a programján. Manuel de Falla ibériai koloritú művészetét 1914-es, és korántsem csupán címében népszerű, hét dalból álló ciklusa fogja jelenvalóvá tenni. Míg Claude Debussyt legutolsó nagy műve, az 1917-es Hegedű-zongora szonáta, Maurice Ravelt pedig az itt-ott az amerikai jazz és blues hangvételét is megidéző G-dúr hegedű-zongoraszonáta képviseli majd a húszas évtized közepéről: Bartók két rapszódiájának és román népi táncainak társaságában megidézve a száz-száztíz esztendővel ezelőtti európai komolyzene olyannyira ámulatba ejtő gazdagságát és sokszínűségét.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.
Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!