
Rácz Zoltán és vendégei
Itt és most - Rácz Zoltán és vendégei
Itt és most - Rácz Zoltán és vendégei
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: niedziela, 2 Kwietnia 2017 19:30
George Crumb: Makrokosmos III – Music for a Summer Evening
Berio: Linea
Bartók: Szonáta két zongorára és ütőhangszerekre, BB 115
Balog József, Fejérvári Zoltán (zongora) Rácz Zoltán, Holló Aurél (ütőhangszerek)
Bartók Béla nyolc évtizede komponált remekművének hangszerelése a maga idejében meglehetősen újszerűnek számított. A későbbiekben írt hasonló összeállítású darabok azonban igazolták, hogy ebben a kamaraformációban rengeteg lehetőség rejlik még. Az amerikai George Crumb 1972–1979 között komponálta Makrokosmos című zongorasorozatait, melyet négy ciklusba rendezett. Az összefoglaló cím tisztelgés a Mikrokozmoszt író Bartók szelleme előtt, és Bartókot követte a sorozat harmadik kötetének kialakításakor is: az öt darabot két zongorára és ütőhangszerekre írta. Ugyanebben az időszakban keletkezett Luciano Berio marimbára, vibrafonra és két zongorára hangszerelt balettzenéje. A Felix Blaska koreográfusnak dedikált Linea premierjére egy táncelőadáson került sor, a későbbiekben viszont gyakrabban szólaltatták meg koncertdarabként. Bartók a Szonáta komponálásának idején így fogalmazott: „Minden természet adta végtelenül bonyolult, minden gépszerű rendkívül egyszerű. Néha bizony a »minél egyszerűbb eszközök«, ha minél természetszerűbb megnyilatkozások szolgálatába szegődnek, csodálatosan bonyolulttá válnak”. A Lineát hallgatva könnyen olyan érzésünk támadhat, mintha Berio e bartóki szavakra gondolva alakította volna ki kompozíciójának finomszerkezetét.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.