Program


Prunyi Ilona, Banda Ádám és Perényi Miklós ( Beethoven plusz )

Prunyi Ilona, Banda Ádám és Perényi Miklós ( Beethoven plusz )

Beethoven: 4. (B-dúr) zongoratrió, op. 11 („Gassenhauer”)
Glinka: d-moll („Patetikus”) trió
Beethoven: 7. (B-dúr) zongoratrió, op. 97 („Főherceg”)

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Friday, October 30 2020 7:30PM

Beethoven: 4. (B-dúr) zongoratrió, op. 11 („Gassenhauer”)

Glinka: d-moll („Patetikus”) trió

SZÜNET

Beethoven: 7. (B-dúr) zongoratrió, op. 97 („Főherceg”)

 

Prunyi Ilona (zongora), Banda Ádám (hegedű), Perényi Miklós (cselló), Rumy Balázs (klarinét), Tóth Sára Rebeka (fagott)


„Milyen ellenállhatatlanul vezeti [...] hallgatóját egyre magasabbra és magasabbra emelkedve a végtelen és határtalan szellemvilágába!” – lelkesedett E. T. A. Hoffmann egy 1810-ben publikált tanulmányában Beethoven művészetéért. Bár az idézett szöveg alapvetően az 5. szimfónia újszerűségét dicséri, világosan kiolvasható belőle, miért tekintette Hoffmann a romantikus esztétika megalkuvást nem ismerő zászlóvivőjének a bécsi komponistát. Úgy vélte, Beethoven alkotásai a zene lehető legmagasabb rendű lényegét ragadják meg, egyenesen az emberi lélekhez szólnak, és ennél fogva sosem veszíthetik el jelentőségüket az utókor számára. Meggyőződésének helytálló voltát mi sem igazolja fényesebben, mint hogy 2020-ban Beethoven születésének 250. évfordulójára emlékezik az egész zenei világ. Az ünneplésből természetesen a Zeneakadémia is kiveszi a részét egy koncertsorozattal, amelynek fellépői között a magyar hangversenyélet olyan nagyságai tisztelegnek Beethoven géniusza előtt, mint Prunyi Ilona, Perényi Miklós és Banda Ádám. Beethoven zongoratrióit Glinka rendhagyó hangszerösszeállítású, itáliai évei alatt komponált fiatalkori műve egészíti ki, melyben két fiatal művész, Rumy Balázs és Tóth Sára Rebeka működnek közre.

Our offer


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével és a Solti terem szépségével, láthatják a magyar szecesszió kiemelkedő alkotását az előcsarnokban. Az épületlátogatás után lehetőségük nyílik meghallgatni a Zeneakadémia növendékei által adott minikoncertet is.

Suggestions


Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns…

A Zenék billentyűkre című évad szó szerint varázslattal indul. A nyitókoncerten egy nagy hatalmú mágus ügyes-bajos segédjének történetét ismerheti meg…

Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.