Philippe Jordan és a Bécsi Szimfonikus Zenekar ( Beethoven plusz )
Beethoven: 6. (F-dúr) szimfónia, op. 67 („Pastorale”)
Beethoven: 5. (c-moll) szimfónia, op. 67 („Sors”)
Beethoven: 6. (F-dúr) szimfónia, op. 67 („Pastorale”)
Beethoven: 5. (c-moll) szimfónia, op. 67 („Sors”)
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Thursday, January 23 2020 7:30PM
Bécsi Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Philippe Jordan
Bécsi együttes előadásában Beethoven-szimfóniákat hallani – ez mindig autentikus és egyszersmind különleges élményt ígér, a Bécsi Szimfonikus Zenekar koncertjét Budapesten ráadásul korunk egyik legkeresettebb és legizgalmasabb karmestere dirigálja. A svájci Philippe Jordan, aki az elkövetkező évadtól készül átvenni a bécsi Staatsoper főzeneigazgatói tisztét, 2014 óta áll a Wiener Symphoniker élén, s a zenekar vele kezdett hozzá történetének első Beethoven-lemezciklusához, amelyből immár csak a kilencedik szimfónia vár megjelentetésre. E felvételek kapcsán a kritikusok sok szépet elmondtak már Jordanék lendületes, mélyen átgondolt és mégis spontán szellemű játékáról, amely a legmagasabb rendű Beethoven-élményt kínálja a hallgatók számára. Erre készülhet tehát a zeneakadémiai közönség is: az ötödik és a hatodik szimfónia korántsem hétköznapi megszólaltatására – és találkozásra egy nagy karmester-egyéniséggel.
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš Janáček morva zeneszerző sok tekintetben megelőzte a korát. Életpályája több ponton is rokonságot mutat Bartókéval – bár Janáček majdnem két generációval idősebb volt –: zenéjében jelentős szerep jut a morva népzenei elemeknek, melyek egyre elhomályosodó tonalitással párosulnak
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.