program


Palojtay János - Dalok szöveg nélkül

Palojtay János - Dalok szöveg nélkül

Dalok szöveg nélkül? Meglehetősen ellentmondásos cím, pedig egy létező műfajra utal, amellyel nem egy, hanem számtalan koncertet ki lehetne tölteni. A romantika korában kedveltté váltak a rövid, lírikus zongoradarabok, amelyek stílusukban igen csak hasonlítottak a dalra.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Lørdag, 14. November 2020 19:30

A műfaj Felix Mendelssohn-Bartholdy műhelyében öltött konkrétan testet, tőle ered a „dalok szöveg nélkül” kifejezés. A koncert azonban ennél tágabban értelmezi ezt a terminust: felcsendülnek valódi, szöveggel ellátott dalok zongoraátiratai, hallunk olyan műveket, amelyek címükben utalnak a dalra, ám valójában sosem volt szövegük, elhangzanak népdalok zongorafeldolgozásai, sőt egy olyan ének is, amely szöveg nélküli énekhangra íródott. Mindezt Palojtay János zongoraművész tolmácsolja, aki 2011-ben diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, majd 2012-ben Christopher Hogwood vezényletével debütált a budapesti Operaházban, és azóta számos hazai zenekarral is fellépett már többek között a Müpában és a Zeneakadémián is.

Chopin: Barcarolle, op. 60
Mendelssohn: Dal szöveg nélkül, op. 30/6 („Venetianisches Gondollied”)
Mendelssohn: Dal szöveg nélkül, op. 102/5 („Kinderstück”)
Mendelssohn: Dal szöveg nélkül, op. 19b/2
Mendelssohn: Dal szöveg nélkül, op. 38/6 („Duetto”)
Schumann-Liszt: Liebeslied („Widmung”)
Liszt: Tizenkét Schubert-dal – 3. Du bist die Ruh’, 8. Gretchen am Spinnrade („Meine Ruh' ist hin”), 2. Auf dem Wasser zu singen
Rahmanyinov: Tizennégy románc, op. 34 – 14. Vocalise (Kocsis Zoltán átirata)
Kreisler-Rahmaninov: Liebesleid
SZÜNET
Bartók: Tizenöt magyar parasztdal, BB 79
Albéniz: Chant d’Espagne, op. 232

Palojtay János (zongora)

Aktuelt


Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns Az állatok farsangja című darabjának elengedhetetlen tulajdonsága ugyanis, hogy az egészen elképesztő hangszerelési trükköknek hála különböző hangszer-összeállításokon keresztül képes megeleveníteni állatokat a halaktól az elefántig.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

PÅ PLAKATEN


A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.