Podujatie


Oláh Vilmos, Fenyő László és Prunyi Ilona - Kamarazene karnyújtásnyira

Oláh Vilmos, Fenyő László és Prunyi Ilona - Kamarazene karnyújtásnyira

Prunyi Ilona és kiváló vonós partnerei, Oláh Vilmos és Fenyő László kalauzolásával a romantikus stílus különféle arcaira és korszakaira csodálkozhatunk rá ezen a hangversenyen. Mendelssohn 1842-ben keletkezett, életvidám D-dúr cselló-zongora szonátájában az áradó dallamok és a kifejező líraiság mellett még a világos, klasszikus szerkesztésmód figyelhető meg, a lassú tétel koráljával pedig a szerző példaképét, Bachot idézi meg.  Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: štvrtok, 14. október 2021, 19:00

Kamarazene karnyújtásnyira
Oláh Vilmos, Fenyő László és Prunyi Ilona A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Mendelssohn: 2. (D-dúr) cselló-zongora szonáta, op. 58
Csajkovszkij: Tizennyolc darab, op. 72 – 3. Tendres reproches
Csajkovszij: Románc, op. 5
Csajkovszij: Tizennyolc darab, op. 72 – 8. Dialógus
Csajkovszkij: Két darab, op. 10 – 2. Humoreszk

SZÜNET

Sinding: 3. (C-dúr) zongoratrió, op. 87

Oláh Vilmos (hegedű), Fenyő László (cselló), Prunyi Ilona (zongora)

Prunyi Ilona és kiváló vonós partnerei, Oláh Vilmos és Fenyő László kalauzolásával a romantikus stílus különféle arcaira és korszakaira csodálkozhatunk rá ezen a hangversenyen. Mendelssohn 1842-ben keletkezett, életvidám D-dúr cselló-zongora szonátájában az áradó dallamok és a kifejező líraiság mellett még a világos, klasszikus szerkesztésmód figyelhető meg, a lassú tétel koráljával pedig a szerző példaképét, Bachot idézi meg. Csajkovszkij ezután felcsendülő rövid zongoradarabjai az érett romantika remekművei – mindegyik egy-egy külön érzelmi világba enged bepillantást. Végül valódi csemegének ígérkezik Christian Sinding (1845–1941) zongorás triója 1908-ból – a norvég születésű zeneszerző Lipcsében épp a Mendelssohn által alapított Konzervatóriumban tanult, és élete nagy részét Németországban töltötte. Stílusa – mely igen egyéni – leginkább Wagner és Liszt zenéjében gyökerezik, és a későromantika nagy mesteréhez, Richard Strausshoz áll talán legközelebb.
 
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Támogató:

A koncert a Kormány 1290/ 2020. (VI. 5.) Korm. határozata alapján a kulturális intézmények által képviselt terület koronavírus világjárvány okozta gazdasági nehézségeinek enyhítése érdekében született támogatással valósul meg.

Naša ponuka


A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Tipy


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.