Program


Musiciens Libres - Y generáció

Musiciens Libres - Y generáció

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Thursday, November 24 2022 7:00PM

Piazzolla: A tangó története – 2. Café 1930, 1. Bordel 1900
Ginastera: Gitárszonáta, op. 47
Reich: New York Counterpoint
Reich: Nagoya Guitars
Reich: Vermont Counterpoint
Ginastera: Tizenkét amerikai prelúdium, op. 12 – részletek
Piazzolla: A tangó története – 3. Nightclub 1960, 4. Concert d’aujourd’hui

Musiciens Libres: Bán Máté (fuvola), Szűcs Péter (klarinét), Környei Miklós (gitár)

Miután Nadia Boulanger megrótta azért, hogy egyéni hangvétel helyett példaképeinek stílusát utánozza, az argentin születésű Piazzolla természetes zenei közege felé fordult. Azt tűzte ki céljául, hogy a koncerttermek színpadán is elismertté tegye Argentína népszerű táncműfaját. Leghíresebb darabja kronologikus rendben mutatja be a tangó életútját; a négy tételhez a szerző magyarázatot is fűzött. Szintén argentin születésű, de más megközelítést képvisel Alberto Ginastera, akinek egyetlen szólógitár-kompozíciója és rövid „kísérletekből” álló prelűdsorozata egyaránt elhangzik majd. Utóbbi néhány tételét Ginastera zeneszerzőknek, köztük Aaron Coplandnek ajánlotta. Az argentin ritmusok mellett a minimalizmus irányzata is hangsúlyosan megjelenik a koncerten. Steve Reich összesen négy Counterpoint című darabot írt, amelyekben a szólista egy előre rögzített szalag felett játssza a maga zenei anyagát.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.