Piazzolla: A tangó története – 2. Café 1930, 1. Bordel 1900
Ginastera: Gitárszonáta, op. 47
Reich: New York Counterpoint
Reich: Nagoya Guitars
Reich: Vermont Counterpoint
Ginastera: Tizenkét amerikai prelúdium, op. 12 – részletek
Piazzolla: A tangó története – 3. Nightclub 1960, 4. Concert d’aujourd’hui
Musiciens Libres: Bán Máté (fuvola), Szűcs Péter (klarinét), Környei Miklós (gitár)
Miután Nadia Boulanger megrótta azért, hogy egyéni hangvétel helyett példaképeinek stílusát utánozza, az argentin születésű Piazzolla természetes zenei közege felé fordult. Azt tűzte ki céljául, hogy a koncerttermek színpadán is elismertté tegye Argentína népszerű táncműfaját. Leghíresebb darabja kronologikus rendben mutatja be a tangó életútját; a négy tételhez a szerző magyarázatot is fűzött. Szintén argentin születésű, de más megközelítést képvisel Alberto Ginastera, akinek egyetlen szólógitár-kompozíciója és rövid „kísérletekből” álló prelűdsorozata egyaránt elhangzik majd. Utóbbi néhány tételét Ginastera zeneszerzőknek, köztük Aaron Coplandnek ajánlotta. Az argentin ritmusok mellett a minimalizmus irányzata is hangsúlyosan megjelenik a koncerten. Steve Reich összesen négy Counterpoint című darabot írt, amelyekben a szólista egy előre rögzített szalag felett játssza a maga zenei anyagát.
RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont